۳ اقدام مهم مرکز امداد و فوریت های پلیس فتا فراجا

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا، اقدامات این مرکز را تشریح کرد.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت وگو با ایسنا گفت: مرکز امداد و فوریت های پلیس فتا فراجا، اقداماتی شبیه به مرکز فویت های ۱۱۰ پلیسی انجام می دهد؛ اما این مرکز، اولین مرکز ارائه خدمات تخصصی انتظامی-سایبری در کشور است.

وی افزود: ما در دو بخش به هموطنان خدمت ارائه می کنیم. خدمت اول برای عموم مردم است که در برابر جرائم سایبری مانند کلاهبرداری های اینترنتی، اخاذی اینترنتی، تهدید، هک، حملات باج افزاری و غیره قرار گرفته اند.

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا با اشاره به خدمت دوم این مرکز ادامه داد: علاوه بر خدمت این مرکز به عموم مردم، کسب و کار ها نیز می توانند از خدمات ویژه این مرکز بهره مند شوند. به این شکل که مدیران کسب و کارها می توانند از طریق ارتباط با این مرکز، آسیب پذیری های زیرساخت های مراکز را که باعث ایجاد تهدید می شود را بشناسند.

وی افزود: در واقع کارشناسان ما نواقص ایمنی این کسب و کارها در فضای مجازی را بررسی و شناسایی می کنند و به اطلاع مدیران آنها می رسانند. سپس از این افراد می خواهیم در یک روند اداری مشخص، نواقص ایمنی شناسایی شده را برطرف و به این مرکز گزارش کنند.

پاشایی گفت:علاوه بر این خدمات، هموطنان می توانند از طریق ارتباط با کارشناسان در این مرکز،  خدمات مشاوره ای نیز دریافت کنند.

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا درباره راه های ارتباط با این مرکز گفت:هموطنان می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و با کارشناسان این مرکز در سراسر کشور ارتباط برقرار کنند. همچنین امکان ارتباط  برخط(چت آنلاین) با کارشناسان  از طریق سایت CSIRC.FATA.GOV.IR نیز فراهم است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۵ آذر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403090502738
  • خبرنگار : 71959

برچسب‌ها