معاون گردشگری استان:

کرمانشاه ظرفیت پذیرش سالانه ۲ تا ۳ میلیون گردشگر را دارد

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها، کرمانشاه سالانه می‌تواند پذیرای دو تا سه میلیون گردشگر باشد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های بالای کرمانشاه در بحث جاذبه‌های گردشگری، اظهار کرد: تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، آب و هوایی و مذهبی، میهمان نوازی مردم و... باعث شده تا کرمانشاه یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور برای گردشگران باشد. 

وی افزود: بر اساس این ظرفیت‌ها، استان ما این پتانسیل را دارد که سالانه حدود دو تا سه میلیون نفر ورودی گردشگر داشته باشد، اما این مسئله منوط به فراهم شدن زیرساخت‌ها است. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: برای اینکه این میزان گردشگر را در استان داشته باشیم، باید بازاریابی و تبلیغات و فعال کردن مسیرهای دسترسی به کرمانشاه را مورد توجه ویژه قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه طی چندسال اخیر اقدامات خوبی برای معرفی کرمانشاه به گردشگران داخلی و خارجی آغاز شده است، عنوان کرد: در حوزه بازاریابی و تبلیغات باید در کنار استفاده از شیوه‌های سنتی مانند نصب پوستر و معرفی جاذبه‌های استان در اماکن شلوغ و پرتردد کشور، از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره بیشتری بگیریم، چراکه امروزه فضای مجازی به جزیی لاینفک از زندگی مردم ما تبدیل شده و این بستر می‌تواند بهترین فضا برای معرفی جاذبه‌های استان به گردشگران باشد. 

مرادی بیستونی اضافه کرد: در بحث مسیرهای دسترسی به کرمانشاه نیز هرچند در حوزه جاده‌ای چندان مشکلی در استان وجود ندارد، اما در بحث ریلی و هوایی کماکان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم و راه برای ورود گردشگران از این دو طریق چندان هموار نیست. 

وی ادامه داد: از نظر ریلی در حال حاضر قطار کرمانشاه تنها به دو استان تهران و خراسان رضوی اتصال دارد که این کافی نیست و می‌طلبد نمایندگان و مسئولین استان برای اتصال راه آهن کرمانشاه به سایر استان‌ها نیز برنامه ریزی و پیگیری داشته باشند. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: از نظر حمل و نقل هوایی نیز در سالهای اخیر به واسطه تعمیرات باند فرودگاه کرمانشاه بسیاری از مسیرهای پروازی خود را از دست داده‌ایم که امیدواریم کم کم به سمت احیاء این مسیرها خصوصا مسیرهای بین المللی برویم. 

وی یکی از نیازهای حوزه گردشگری در کرمانشاه را آموزش عنوان کرد و گفت: باید در بخش راهنمایان، مراکز اقامتی و پذیرایی و حتی حمل و نقل نیز آموزش‌های لازم به فعالین گردشگری و شهروندان داده شود تا میزبانی شایسته و خاطره انگیزی را از گردشگران داشته باشیم، چرا که هر گردشگر می‌تواند یک سفیر فرهنگی برای دعوت به کرمانشاه باشد. 

مرادی بیستونی، ارتقاء کیفیت خدمات واحدهای اقامتی و پذیرایی خصوصا واحدهای بین راهی را از دیگر ضروریات برای جذب بیشتر گردشگران برشمرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری آنها دارد. 

وی ادامه داد: رویدادسازی، زیباسازی فضای شهری، احداث جاذبه‌های دست ساز و مراکز تفریحی و خرید و... از دیگر مسائلی است که می‌تواند کرمانشاه را در جذب بیشتر گردشگران یاری دهد. 

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه موضوع گردشگری یک مسئله فرادستگاهی است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم گردشگری کرمانشاه رونق پیدا کند و تاثیر آن را روی سفره مردم استان بیینیم، همه دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و سهم خود را ایفا کنند. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۴ آذر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403090401858
  • خبرنگار : 50184