به گزارش ایسنا، محمد احمدی- مدیرعامل شرکت ملی پست در این نشست با اشاره به اینکه دیدگاه ما احیا جایگاه و رونق مجدد تمبر بهعنوان یک محصول فرهنگی است، گفت: ضروری است با بهرهگیری از فناوریهای نوین به سمت تولید تمبرهای رمزنگاری شده به کمک بخش خصوصی باشیم.
وی ثبت، نگهداری و انتشار مشخصات تمبرهای منتشر شده را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمبر باید به جایگاه اصلی و اثرگذار خود بازگردد که این مهم با بهرهگیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی و فناوری اطلاعات میسر است.
احمدی خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی با علاقهای که به این قطعه فرهنگی دارند و براساس تجربهای که در نگهداری آن به دست آوردهاند میتوانند کمک زیادی به رونق مجدد آن از مرحله انتخاب موضوع و طراحی گرفته تا نشر و اطلاع رسانی، بکنند.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، استمرار نشستهای هماندیشی با فعالان این حوزه و احصا ایدههای آنان، تشکیل انجمنهای صنفی و برگزاری رویدادهای فرهنگی با موضوع تمبر از جمله اقداماتی است که به کمک آنها میتوان شاهد توسعه و احیای مجدد تمبر در کشور باشیم.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارزش این محصول پستی، گفت: تمبر به عنوان کالای فرهنگی تنها یک قطعه کاغذ نیست، به همین دلیل رونمایی آن در رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره، لحظهای است که در تاریخ ثبت و ماندگار میشود.
انتهای پیام