یاسر باقری امروز، ۲۳ آبانماه در نشست هماندیشی و همآفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با عنوان(دیجیتما) که با برنامهریزی شرکت مخابرات ایران و همکاری مخابرات منطقه گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه مخابرات سکوی توسعه اقتصاد دیجیتال است، اظهار کرد: شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» هم با اقتصاد دیجیتال محقق میشود، الگوهای جدید خدمترسانی با فناوریهای نوظهور و تحولات دیجیتال شدنی است.
وی با بیان اینکه الگوهای اقتصاد دیجیتال این امکان را میدهد که هر شهروند را بتوانیم به عنوان سلول اقتصادی فعال کنیم، افزود: سیاستهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکلدهی به دیپلماسی فناورانه بر سه پایه محوری شامل تحولات دیجیتال، ظهور انواع جدید چالشها و درگیریهای ارتباطی، تقویت حکمرانی دیجیتال کشورهاست.
مدیرکل بررسیهای اقتصادی و کسبوکار مخابرات ایران بیان کرد: شرکت مخابارت ایران بعد از اینکه به رتبه ۸ در ارتباطات ثابت رسید پس از خصوصی سازی دچار سیاستهای نادرستی شد اما توانست با وجود همه مسائل و مشکلات پرقدرت نشان تجاری همراه اول را ایجاد کند، به طوری که دو سوم درآمد مخابرات از حوزه سیار است، با این توضیح پس مخابرات توانسته فناوری جدید را به شکل چابک و اقتصادی به اجرا درآورد.
باقری ادامه داد: امروز هم شرکت مخابرات میتواند در حوزه دیجیتال خلاقیت داشته باشد و در این راستا اپراتورهای نظارت تصویری را کلید زد، برنامه ریزیها بر این شد که با استانها کار کنیم زیرا برخی از مناطق ما از ستاد هم قوی تر هستند و به خوبی نیازها را میشناسند، براین اساس نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور(دیجیتما) برای استانها برنامه ریزی و شورای توسعه اقتصاد دیجیتال تشکیل شد،
وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی و اعتماد مردم از مهمترین پشتوانههای شرکت مخابرات است، گفت: توجه به اقتصاد دیجیتال یکی از تحولاتی است که در مخابرات مورد توجه قرار دارد و راهاندازی سرویس هوبان، اینترنت اشیاء، فعالیت در حوزه سلامت، حملونقل و کشاورزی از این جمله است. به استانها این اختیار داده شده که از ظرفیت استان برای توسعه شاخصهای اینترنت اشیاء بهره مند شوند.
مدیرکل بررسیهای اقتصادی و کسبوکار مخابرات ایران ادامه داد: طرح نجما یا همان نهضت جهادی توسعه فیبرنوری منجر به سرمایه گذاری در ارتباطات و اینترنت کشور شد و در همین راستا، طرح دیجیتما برای هدفمندسازی تقاضاها جهت تقویت اقتصاد دیجیتال استانها، آغاز شد.
باقری با بیان اینکه بازآفرینی الگوی توسعه و کسبوکار صرف نظر از جریانهای درآمدی مخابرات، زمینهساز سودآوری کلی در بخش دیجیتال است، تصریح کرد: امروزه همه کسانی که اطلاعاتی از هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال داشته باشند میتوانند با ایدههای خلاقانه خود در منازل نیز نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و این فرصت در عصر جدید برای همه ایدهپردازان مهیا شده است.
انتهای پیام