هوشیار دستباز امروز (۲۳آبان) در گفتوگو با خبرنگاران از سامانه ۱۳۷ به عنوان یکی از بهترین کانالها برای ارتباطات مردم با مجموعه شهرداری و پاسخگویی به مطالبات و شکایات آنها نام برد و اظهار کرد: مردم مشکلات و مطالبات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.
وی افزود: تمام درخواستهای مردم توسط کاربران ثبت و در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری و در نهایت نتیجه حاصله نیز به شهروند اطلاع داده میشود.
مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ٥۰۰ تماس تلفنی شهروندان سنندجی در سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج به ثبت رسیده است، گفت: این آمار در ٦ ماهه امسال به بیش از یک هزار و ۷٨٥ نفر از شهروندان سنندج شکایات و درخواستهای خود را از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام کردهاند.
وی به درخواستهای مطرح شده مردم از طریق سامانه ۱۳۷ در ٦ ماهه امسال هم گریزی زد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹٦ تماس با موضوع ترمیم اسفالت، ۷۰ مورد جمعآوری زباله، ٨۰٦ مورد جمعآوری سگهای بلاصاحب، ٥۷ مورد کمبود سطل زباله، یک مورد شکستن درخت، جمعآوری وانت بارهای دست فروش ۱٤٤ مورد، ساماندهی متکدیان ٥۰ مورد و آبگرفتگی معابر ۷۳ مورد بوده است.
سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این تماسها بیشتر در زمینه انتقاد و شکایت، آسفالت، درب منهول، جمعآوری سگهای بلاصاحب و سدمعبر وانتهای میوهفروشی و... بوده است.
وی با بیان اینکه ۲۳۰ تماس مردم با سامانه ۱۳۷ در رابطه با برخورد با ساختوسازهای غیرمجاز بوده است، گفت: ۱۹۳ تماس جمعآوری تابلو توسط سدمعبر و ۳۱۷ تماس متفرقه و تکراری با این سامانه حاصل شده است.
دستباز با بیان اینکه بیش از ٦۲۲ مکاتبه شهروندان مربوط به سامانه سامد به معاونین، مناطق، سازمانها و... ارجاع داده شده است، افزود: بیشترین موضوعات و درخواستها در زمینه درخواست استخدام و تبدیل وضعیت همکاران، آسفالت و پروانه زمینهای قولنامهای، درخواست واگذاری تاکسی و برقراری بیمه رانندگان، استخدام و تبدیل وضعیت در شهرداری بوده است.
به گفته مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج، دریافت شکایات حضوری و مکتوب ارباب رجوع و کارکنان، بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهائی به منظور پاسخگوئی به شاکی، جمعبندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات، پیگیری از نتایج گزارشهای تهیه شده و ...به صورت ویژه انجام میشود.
وی در پایان از اعتماد شهروندان به سامانه ۱۳۷ تقدیر کرد و گفت: گزارش عملکرد اداره بازرسی به ویژه در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات مطرح شده به صورت منظم و مستمر اطلاعرسانی میشود.
انتهای پیام