محمدرضا قلندر شریف با اعلام این خبر گفت: بر اساس قوانین وزارت کشور که عهدهدار قانونی ساماندهی ناوگان باری درون شهری است، شهرداری مشهد با حدود ۸۰ هزار ناوگان باری که ۷۰ درصد آنها ناوگان سبک و مابقی خودروهای نیمه سنگین زیر ۶ تن و خودروهای سنگین بالای ۶ تن هستند، توانست قهرمانی ساماندهی ناوگان باردرون شهری را از آن خود کند.
وی افزود: براساس تبصره ۹ قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، شهرداری مکلف است تا مصرف سوخت این ناوگان و شناسنامهدار کردن ناوگانی که درون شهر فعالیت دارند را ساماندهی کند.
شهردا مشهد تاکید کرد: شهرداری مشهد در این حوزه دو وظیفه مهم دارد، ابتدا ساماندهی ناوگان است که سازمان مدیریت حمل و نقل و بار درون شهری اقدام به صدور پروانه فعالیت برای خودروها میکند و دیگری ساماندهی رانندگان است.
وی ادامه داد: همه سازمانهای تخصصی در شهرداریها مانند سازمان حمل و نقل بار درون شهری زیر مجموعه یک اتحادیه فعالیت میکنند که تحت نظر و نظارت وزارت کشور هستند و این اتحادیه همه سازمانهای تخصصی را رصد میکنند و براساس ارزیابیهای اتحادیه حمل و نقل مسافرشهری کشور، شهرداری مشهد و سازمان حمل و نقل و بار درون شهری شهرداری، در موضوع ساماندهی رتبه نخست را در حوزه ناوگان باری در بین شهرهای کشور کسب کرده است.
قلندر شریف خاطرنشان کرد: خروجیهای سامانههای ارزیابی وزارت کشور نشان میدهد که مشهد در سال گذشته بیشترین ساماندهی ممکن را در حوزه حمل و نقل بار درون شهری در میان شهرهای کشور انجام داده است.
وی افزود: یکی دیگر از زیرساختهای مهمی که در مشهد برای ناوگان بار درون شهری ایجاد شد، ایستگاههای تخلیه بار است؛ در این دوره مدیریت شهری ایستگاههای تخلیه بار دو برابر شده است.
شهردا مشهد بیان کرد: قانون درآمدهای پایدار، شهرداریها را ملزم کرده که سامانه محلی خودشان را برای بارنامه ایجاد کنند و این اتفاق فقط در شهر مشهد افتاده است؛ امروز مشهد تنها شهری است که سامانه بارنامه درون شهری خودش را طراحی کرده و تاییدیه وزارت کشور را هم برای آن اخذ کرده و در حال حاضر این سامانه در حال فعالیت است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی اظهار کرد: در مجموع همه این اقدامات موجب شد تا سازمان حمل و نقل بار درون شهری در حوزه زیرساختهای حمل و نقل و بار هم به عنوان سازمان پیشرو در کشور انتخاب شود.
انتهای پیام