چمران:

طرح شاتل سرویس تاکسیرانی منتفی شد/ سال‌هاست که در تهران مازوت سوزی نداریم

رئیس شورای شهر تهران گفت: طرح شاتل سرویس تاکسیرانی منتفی شده است و قرار بر این شده که چند شرکت وارد عمل شوند و با تاکسیرانی قرارداد ببندند و حمل مسافر را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: ابتدا بررسی طرح اصلاح فرآیندهای دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحیه بعدی با رویکرد تعادل میان منافع عمومی و خصوصی را خواهیم داشت. سپس صورت جلسات کمیسیون نام گذاری و تغییر نام اماکن عمومی شهر را بررسی می‌کنیم و در ادامه گزارش‌های حسابرسی سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری شهر تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، شرکت کنترل کیفیت هوا و موسسه همشهری در دستور بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه قبل شورا به سوال کننده زمان کمتر و به جواب دهنده زمان بیشتری داده شد؟ بیان کرد: بر اساس قانون وقتی سوال می‌کنند، متن سوال نگاشته شده و مفصل توضیح داده شده و یک‌بار هم در شورا سوال مطرح شده است و وقتی می‌خواهند پاسخ دهند، قانون جایی برای جر و بحث نگذاشته است. پیش بینی وقت برای سوال مجدد در نظر گرفته نشده و برای اینکه فرصت اعلام نظر وجود داشته باشد، بنده این فرصت را دادم و ۱۰ دقیقه نیز پرسش صورت گرفت در حالی‌که سوال نگاشته شده و مشخص بود.

چمران در خصوص این‌که آیا سوال کنندگان از شهردار نسبت به پاسخ شهردارقانع شدند یا خیر؟ بیان کرد: موضوع برای عده‌ای روشن بود و برای عده‌ای دیگر نیز روشن نبود. قاعدتا سوال کننده راضی نمی‌شود؛ اما به بنده چیزی نگفته‌اند. چون بحث رأی‌گیری مطرح نشده بود و درباره پاسخ به سوالات رأی‌گیری نکردیم.

وی در خصوص مازوت سوزی در تهران نیز تصریح کرد: سال‌هاست که در تهران مازوت سوزی نداریم. بر اساس مصوبات دولت، کرج و شازند نیز از مازوت‌سوزی منع شدند. ممکن بود مازوت سوزی کرج روی تهران تاثیر بگذارد. منابع دیگر آلودگی‌ را نیز سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کند که لیست بلند بالایی است.

رئیس شورای شهر در رابطه با غیبت نرجس سلیمانی در جلسات شورا، یادآور شد: با خانم سلیمانی تماس گرفتم و حالشان خوب نبود و تنها دو جلسه در شورا حضور نداشت.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد طرح شاتل سرویس منتفی است و قرار بر این شده که چند شرکت وارد عمل شوند و با تاکسیرانی قرارداد ببندند و حمل مسافر را انجام دهند، گفت: وزارت کشور ون‌ها را خریداری کرده و به شهرداری تحویل داده و از نظر مالی موفق به پرداخت سهم ۷۰ درصدی خود نشده و به شهرداری واگذار کرده است. کل مبلغ را شهرداری پرداخت کرده و وزارت کشور اعلام کرده که مالکیت آن‌ها با شهرداری خواهد بود.

چمران در مورد ایجاد خط ویژه در بزرگراه شهید همت برای خودروهایی با سرنشین زیاد، گفت: هنوز چیزی مطرح نشده و اگر طرحی وجود داشته باشد باید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بررسی شود. البته در گذشته مواردی مطرح شد که تردد خودروی تک سرنشین محدود باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها طولانی شده است، بیان کرد: فعلا می‌خواهند تعدادی را به تهران حمل کنند. گفته‌اند که تعدادی روی زمین و تعدادی هم روی آب است. چون افراد زیادی علاقمند به این موضوع هستند اخبار آن زیاد است.

وی درباره اعتراض و ادعای برخی مالکان محدوده رود دره فرحزاد مبنی بر خرید ملک آن‌ها از سوی شهرداری با قیمتی پایین‌تر از حد معمول، گفت: وقتی اختلاف نظر پیش می‌آید مجبور می‌شوند به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنند که در خصوص قیمت‌ها نظر دهند. برخی هم سند ندارند و می‌گویند چند سال در آن فضا زندگی کرده‌اند و حقی برایشان ایجاد شده است و این موارد اختلافی باید بررسی شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403082014367
  • خبرنگار : 71649