دکتر قاسم احمدی لاشکی چهارشنبه ۱۶ آبان ماه در سفر یکروزه خود به شهرستانهای رزن و درگزین بهمنظور بررسی مسائل آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش این منطقه در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه دارالفنون شهر رزن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی ۶.۱ درصد به ازای هر دانشآموز اعتبار قابل توجهی هزینه شود که طلب میکند در لایحه بودجه سال آینده برای پروژههای ناتمام و افزایش سهم فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش کنیم تا این اعتبارت در این رابطه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی با اشاره به استخر شنای دانشآموزشی شهرستان رزن با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد، تصریح کرد: پروژههای ناتمام آموزش و پرورش را شروع کردیم که از حالت راکد خارج شوند و در همین رابطه درصد پیشرفت فیزیکی این پروژهها برای ما بسیار دارای اهمیت است.
احمدی لاشکی ادامه داد: پروژههایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالایی باشند برای سرعت پیشرفت فیزیکی انتهایی کار و تکمیل آن صد درصد اعتبار لازم را اختصاص خواهیم داد و در صورتیکه پروژهای دارای درصد پیشرفت فیزیکی پایینی باشد در یک پروسه دو ساله اعتبار لازم به پروژه اختصاص داده خواهد شد تا طرح فوق به نتیجه برسد.
وی همچنین با اشاره به مدارس چرخشی سطح کشور، گفت: سیستم شش، سه، سه و یا چهار، سه که در سند تحول بنیادین آمده است باید تمام هم و غم ما این باشد که در این رابطه به اندازه کافی فضای فیزیکی و معلم داشته باشیم و هر گاه که توانستیم این فضای کافی فیزیکی و معلم را داشته باشیم مدارس از حالت چرخشی خارج خواهند شد.
احمدی لاشکی افزود: در این رابطه در برخی از استانهای سطح کشور چالش جدی داریم بهطوریکه در سیستان و بلوچستان با ۹۰۰ هزار دانشآموز و برخی شهرستانهای تهران با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دان آموز فعلا خارج شدن مدارس آنها از حالت چرخشی کار سختی بوده و باید در برنامه قانونگذاری و نمایندگان مجلس که تکلیف کردهاند بودجههای لازم در کنار برنامهها برای این امر در نظر گرفته شود.
انتهای پیام