سمیه السادات ابراهیمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانشآموزان، کمک به آنان در راستای دستیابی به شایستگیهای لازم برای انتخاب رشته تحصیلی مبتنی بر ویژگیهای شخصیتی، استعدادها، علائق، توانمندیها و همچنین درنظر گرفتن نیازهای حال و آینده کشور است گفت: این برنامه از مهمترین برنامههای حوزه مشاوره است.
وی با بیان اینکه از نهم آبان فرایند هدایت تحصیلی امسال با فعالسازی آزمونهای مشاورهای (رغبت و توانایی) برای دانشآموزان پایه نهم آغاز شده است افزود: یکی از ابعاد مهم این فرآیند دستیابی به شایستگیهای لازم برای طراحی مسیر زندگی، تحصیلی و شغلی دانشآموزان و خودشناسی است، در این محور به دانشآموزان کمک میشود از ویژگیهای شخصیتی و علائق و توانمندیهای خود آگاه شوند.
مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه هدایت تحصیلی شرایط لازم برای ارزیابی ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان مهیا شده است و دانشآموزان پایه نهم با تکمیل آزمونهای رغبت و توانایی میتوانند بلافاصله کارنامه نتایج آزمونها را به صورت برخط دریافت کنند ادامه داد: کارنامه نتایج آزمونهای مشاورهای به صورت منحصر به فرد ویژگیهای شخصیتی دانشآموز را تشریح میکند و در سامانه هدایت تحصیلی محتواهای آموزشی مربوط به تیپ شخصیتی دانشآموز و اطلاعات لازم برای آگاهی از حوزههای علاقمندی و مشاغل متناسب با تیپ شخصیتی آنان در اختیارشان قرار میگیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه انتظار میرود مدیران و مشاوران مدارس دوره اول متوسطه با برگزاری جلسات راهنمایی گروهی، دانشآموزان و والدین آنان را از فرایند هدایت تحصیلی آگاه کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهند تا ضمن آشنایی با فرایند هدایت تحصیلی در مسیر خودشناسی، حرفه شناسی و در نهایت تصمیمگیری تحصیلی و شغلی قرار گیرند عنوان کرد: به دانش آموزان کشورمان کمک کنیم در پایان دوره اول متوسطه به انتخاب آگاهانه دست یابند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان برای شرکت در این فرآیند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام