معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

جوانان نقش خود را در پازل انقلاب اسلامی ایفا کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در موضوع «نسل‌های جدید و محور مقاومت» سه کلیدواژه جوانان، محور مقاومت و پیش‌برندگی جوانان وجود دارد.

سید حجت‌الله موسوی، در گفت و گو با ایسنا محور مقاومت را نقطه مقابل محور شرارت ذکر و اظهار کرد: مقاومت، نشأت گرفته از روحیه مقابله با استکبار و ظالم است، بنابراین هر جا ظالمی و ظلمی وجود داشت محور مقاومت باید شکل بگیرد و امروز رژیم صهیونیستی در جهان به عنوان محور شرارت شناخته می‌شود و پشت پرده آن استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار است.

موسوی با اشاره به اینکه امروز اقداماتی باید صورت گیرد تا هم جوانان را به ایفای نقش خود در کشور و هم داشتن نقش مؤثر و سازنده‌ای در محور مقاومت تشویق کرد، افزود: وجه تمایز دوران دفاع مقدس با جنگ سایر کشورهای جهان، روحیه معنویت و ایمانی حاکم در جبهه‌ها حاکم بود و این حقیقت به وضوح در وصیت‌نامه شهدا مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه برای هدایت نسل‌های جدید، مؤلفه‌های دوران دفاع مقدس باید احصا شود، ادامه داد: این مؤلفه‌ها بین جوانان کنونی جامعه باید ترویج یابد، به شرط اینکه روحیه ایمان، شجاعت و ایثار را داشته باشند که اگر این روحیه در جوانان ما شکل گیرد خود به خود در عرصه مقاومت به عنوان یک جوان ایرانی مسلمان در مقابل محور شرارت چه در ایران، چه درلبنان و چه در غزه، نقش ایفا می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان افزود: ما در آموزش و پرورش برای تعریف و تبیین این نقش‌ها بخشی را در نظام آموزشی خود در قالب کتاب‌های درسی و بخشی را در قالب فعالیت‌های فوق برنامه برای جوانان تبیین خواهیم کرد، لذا در راستای پیروی از فرمان رهبری مبنی بر حمله به مواضع اسرائیل در تمام جهان، اخیرا برای دانش‌آموزان هنرستانی یک برنامه تحت عنوان خیزش «پیکارستان» را تعریف کرده‌ایم تا دانش‌آموزان هنرستانی با توجه به توانایی‌های خود در هر حوزه در فضای مجازی یا رسانه به مواضع اسرائیل در سراسر جهان ضربه بزنند.

وی یادآور شد: در این راستا مسئولان اجرایی استان برای تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر بین جوانان و آشنایی بیشتر با اهداف محور مقاومت و شرارت‌های محور رذالت آموزش و پرورش را یاری دهند.

موسوی افزود: ما در آموزش و پرورش از دانش‌آموزان متوسطه اول به عنوان دوران هویت‌یابی یاد می‌کنیم یعنی دانش‌آموز در این دوران باید هویت خود را پیدا کند که این امر شاخصه‌های بسیاری از جمله هویت ملی، هویت دینی، ترویج فرهنگ نماز است که اگر این امر محقق شود دانش‌آموز خود را متعلق به جامعه‌ای متمایز می‌داند، جامعه‌ای که یحیی سنوار با مذهب تسنن و سید حسن نصرالله با مذهب تشیع برایش فرقی نمی‌کند چراکه دیگر خود را متعلق به جهان اسلام می‌داند و از آنان به عنوان یک الگو یاد می‌کند.

وی با تأکید باید عرق ملی و هویت ملی را در جوانان و نوجوانان باید تقویت کنیم، یادآور شد: ادای احتارم جوانان در عرصه‌های جهانی به پرچم جمهوری اسلامی، نشان از تقویت روحیه جهادی و استکبارستیزی آنان دارد، بنابراین ما باید بیشتر به جوانان اعتماد کرده و عرصه برای حضور بیشتر آنان فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403081309184
  • خبرنگار :