اعلام جزئیات طرح ارائه سرویس‌های برخط تاکسیرانی/۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران وجود دارد

کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات طرح ارائه سرویس‌های برخط تاکسیرانی را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت تهیه سامانه تاکسی برخط، با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران برگزار شد.

شادی مالکی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در ابتدای جلسه با بیان اینکه تنها مسیر نظارت و ساماندهی تاکسی‌ها، ارائه خدمات برخط است، گفت: برای اولین بار می‌خواهیم با استفاده از جی پی اس، ۸۰ هزار تاکسی را به صورت سیستمی رصد کنیم و در بستر این سامانه شهروندان ‌بتوانند از سازمان تاکسیرانی تقاضای خودروی آنلاین داشته باشند. 

در ادامه‌ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه از زمان حضور مدیرعامل سازمان شاهد تلاش قابل قبولی در رفع نقایص هستیم، افزود هنوز از ابعاد بسته‌ای که مطرح کردید اطلاعات کافی نداریم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شورای شهر دو تکلیف برای سازمان تاکسیرانی تهران تعیین کرده‌ است که در وهله اول باید در سه ماهه اول سال پرداخت‌ها بصورت الکترونیک شود و دوم اینکه خدمات تاکسی‌های گردشی بصورت برخط شوند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که جز تاکسی‌های خطی که دارای قیمت مصوب هستند درباره سایر تاکسی‌ها نمی‌توان از طریق «کیو آر کد» پرداخت الکترونیکی را انجام داد.

تشکری هاشمی افزود: آنچه در سطح شهر دیده می‌شود نگران کننده است. بخشی از تاکسی‌ها در اختیار ادارات و شرکت‌ها هستند و خدماتی به عموم مردم نمی‌دهند. بخشی دیگر هم در جابجایی بار و کالا خصوصا در محدوده بازار فعال هستند که هر دو واجد ایراد هستند.

 عضو شورای شهر تهران در بیان اهمیت برخط شدن تاکسی‌ها، افزود: توجه به رقابتی کردن نرخ، خدمات تاکسی‌های موجود و رضایت رانندگان در مقابل سبک کارکرد شرکت‌های تاکسی برخط موجود واجد اهمیت بالایی است و سازمان تاکسیرانی موظف به پیشنهاد  نرخ کرایه‌ها مبتنی بر مدل رقابتی با استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین کرایه تاکسی‌های آنلاین است. 

تشکری هاشمی درباره تاکسی‌های فعال گفت: سازمان تاکسیرانی می‌گوید که ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران وجود دارد؛ اما اکنون بخشی از سرویس تاکسی‌ها در اختیار دستگاه‌های مختلف است و  بخشی دیگر نیز در خطوط فعال هستند و بر همین اساس عملا ۸۰ هزار تاکسی برای سرویس دهی آنلاین و برخط وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تاکسیرانی توضیح دهد چه مشوق‌ها و چه بسترهای ویژه‌ای برای اجرای این سیاست‌ها دارد، تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده باید به دنبال نوسازی ناوگان فرسوده و ناکارآمد تاکسیرانی از طریق شرکت‌های سازنده داخلی باشیم. حق مردم استفاده از خودروهای باکیفیت و راحت است.

بنابر اعلام کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران، در پایان این جلسه مقرر شد سازمان تاکسیرانی تهران با بررسی‌های دقیق‌تر، پیشنهادات خود را به شورا ارائه دهد خصوصا با توجه به ورود تعدادی خودروی برقی و شکایات متعدد مالکان این خودروها، راه‌حل‌های کارشناسی را ارائه دهد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403081208833
  • خبرنگار :