به گزارش ایسنا، یوسف جلیلی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در معرفی زمینه کاری این شرکت، گفت: شرکت ما فعالیت خود را با احداث نخستین کارخانه بزرگ تولید انواع تجهیزات آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای جهان در سال ۱۳۶۸ با اخذ مجوز از وزارت صنایع و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ظرفیت تولید ۱۱هزار دستگاه در سال در استان اصفهان آغاز کرده و در راستای تولید محصولات با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای ملی و بینالمللی، متخصصان مجرب را در بخشهای مختلف شرکت با بهرهگیری از سیستم اتوماسیون برنامهریزی منابع سازمانی(E.R.P) به کار گرفته است.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین دارای واحد طراحی و توسعه جهت استفاده بهینه و بهروز از تکنولوژی روز دنیا است و در زمینه صادرات محصولات خود نیز موفقیتهای بسیار قابل توجهی داشته و ۱۵ کشور همجوار اعم از بحرین، امارات، عربستان، پاکستان، لیبی، لبنان و ... از مشتریان خوب این شرکت محسوب میشوند.
به گفته جلیلی، دستگاه ژرمیناتور یکی از محصولات دانشبنیان این شرکت است که در نمایشگاه ایران ساخت سال گذشته ارائه شد.
وی در توضیح نحوه عملکرد این دستگاه اظهار کرد: دستگاه ژرمیناتور (اتاقک رشد) فراهم کننده محیطی است که در آن مواردی نظیر نور، رطوبت و دما در حالت کنترل شده قرار دارند تا بدین وسیله شرایط بهینه برای جوانهزنی دانهها ایجاد شود. ژرمیناتورها، دستهای از انکوباتورهای یخچال دار هستند که دما و رطوبت را نیز تامین میکنند.
جلیلی در خصوص مشخصات کلی این دستگاه، افزود: بدنه دستگاه از جنس ورق فولادی و رنگ بسیار مقاوم الکترواستاتیک اپوکسی ساخته شده است. این دستگاه همچنین دارای سیستم کنترلر بسیار پیشرفته و دقیق دیجیتالی (میکروپروسسور) و قابل برنامهریزی است و سیستم کنترولر این دستگاه امکانات زیادی دارد، از جمله میتوان از طریق اینترنت از هر نقطهای از دنیا آن را کنترل کرد.
به گفته وی، این محصول از طبقات متحرک، در شیشهای داخلی، سیستم تولید رطوبت و دما، لامپ فلورسنت و سیستم گردش هوا جهت یکنواختی دما و رطوبت در داخل محفظه برخوردار است.
جلیلی در پایان با بیان اینکه این شرکت جز در دو دوره در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه ایران ساخت حضور داشته است، تصریح کرد: نمایشگاه ایران ساخت در ادوار نخست خود چه برای فروشنده و چه برای خریدار به دلیل تخفیفهای ۶۰ درصدی که ارائه میکرد، بسیار اثرگذار بود و عملا با این میزان تخفیفات سهم قابل توجهی از فروش شرکتهای دانشبنیان از رهگذر این نمایشگاه رقم میخورد، اما در ادامه با کم شدن تخفیفات میزان فروشها هم کاهش یافت. مضاف بر اینکه به دلیل تحریمها و بالا رفتن قیمت دلار، توان دانشگاهها هم برای خرید کمتر شده، از این رو، شاید یکی از راهکارها برای اثربخشتر شدن نمایشگاه ایران ساخت در دوازدهمین دوره آن افزایش میزان تخفیفها در نمایشگاه باشد تا تعاملات فروشندگان و خریداران به کمک نهادهای دولتی پویاتر شود.
انتهای پیام