احمد محمودزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه معلمان مدارس غیردولتی برای اخذ کارت صلاحیت حرفهای معلمی باید ۳۶۰ ساعت دوره تخصصی را سپری کنند افزود: فاز اول آن سال گذشته اجرا و فاز دوم آن در حال برنامهریزی جهت اجراست، این کار با هدف افزایش توانمندی معلمان در عرصه تدریس و انتقال مفاهیم به نسل آینده انجام میشود و بر کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی تاثیر میگذارد.
وی با بیان اینکه این دوره به صورت پودمانی و شش دوره ۶۰ ساعته است افزود: موضوع دانش افزایی به نفع معلمان و دانشآموزان است چرا که از طریق آموزشهای ارائه شده، معلمان با تغییرات کتابهای درسی و مسائل فرهنگی و آسیبهای موجود در جامعه آشنا میشوند. معلمان انتقال دهنده مفاهیم و موضوعات به دانش آموزان هستند بنابراین تقویت مبانی علمی، تاریخی و مذهبی ایشان منجر به آن خواهد شد تا با مهارت و تسلط کافی پاسخگوی شبهات دانش آموزان و نسل جدید باشند.
اعتبار کارت صلاحیت حرفهای معلمان دائمی است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه اعتبار کارت صلاحیت حرفهای معلمان دائمی است مگر آنکه مشکلی برای معلمی پیش آید، ادامه داد: صلاحیت حرفهای موضوعی همیشگی است و فقط در بازه زمانی محدود و به یک سال منتهی نمیشود، معلمان باید متناسب با دورههای تحصیلی و دروسی که تدریس میکنند با شرکت در کلاسهای این دورهها برتواناییهای خود بیفزایند.
ابلاغ پوشش بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی در سال جاری
محمودزاده با بیان اینکه معلمان و مربیان مدارس غیردولتی بعد از گذراندن مراحل صلاحیت عمومی و گزینش وارد حوزه صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفهای می شوند، گفت: علاوه بر آموزش معلمان مدارس غیردولتی، چند بسته در نظر گرفته شد، ساعات کار آنان به ۳۰ ساعت در هفته کاهش یافت، بیمه کامل به آنان تعلق گرفته و در فاز سوم بحث بیمه تکمیلی امسال ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر معلمی دارای صلاحیتها و چارچوبهایی است که باید متناسب با آن حرکت کند عنوان کرد: کسی نمیتواند از چارچوبهایی که وزارت آموزش و پرورش طراحی کرده، خارج شود و حوزهها متناسب با کار، شرایط را مشخص میکنند که در تمامی شغلهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برقرار است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیشرفت کیفی برنامههای آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی میشود اظهار کرد: با افزایش کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی و برگزاری برنامههای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرایند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم که این امر منجر به بروز و کشف استعداد و خلاقیتهای دانش آموزان میشود.
محمودزاده پیشتر در گفتوگو با ایسنا گفته بود، قرار است در فرایندی سه ساله (از سال ۱۴۰۲) معلمان و نیروی انسانی مدارس غیر دولتی آموزش ببینند. البته دو پیش شرط دارد، اول اینکه هیچ معلم گزینش نشدهای در این مدارس وجود نداشته باشد. در این راستا هم برای معلمان جدیدالورود و هم برای معلمان با سابقه فرآیند ۱۵ روزه سالهای قبل را امسال به ۵ ماه رساندیم. پیش شرط دوم نیز آن است که رشته تخصصی معلم با دوره تحصیلی باید مرتبط باشد. در این راستا نیازسنجی اساسی هم به جهت مطالبات اسناد بالادستی از ما انجام گرفت. با همکاری دانشگاه فرهنگیان به تهیه بستههای ۶۰ ساعته رسیدیم که پس از آموزش دیدن معلمان، به آنها کارت صلاحیت حرفهای داده میشود؛ پس از آن اگر معلمی کارت صلاحیت حرفهای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیر دولتی را ندارد.
انتهای پیام