به گزارش ایسنا، جلال ذکایی درباره تفاوتهای دور دوم دومین نمایشگاه صنعت موسیقی که از ۲۹ آبانماه در برج میلاد تهران برگزار میشود، گفت: نمایشگاه دوره گذشته که پنجم تا نهم دیماه سال گذشته برگزار شد، هم برای ما و هم برای شرکتکنندگان اولین تجربه به حساب میآمد و یک سری مشکلات در برگزاری این رویداد وجود داشت که سعی داریم در دوره دوم این مشکلات را برطرف کنیم.
او ادامه داد: انگیزه ما برای این نمایشگاه قرار گرفتن تمام زنجیره ارزش صنعت موسیقی در کنار هم بود. بخشی از این هدف را محقق کردیم و بخشهایی از این حوزه را پوشش دادیم که تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضهکنندگان ساز بودند و بخشهای دیگر هم به موسسات تولیدکننده آثار موسیقی و آموزشگاههای موسیقی مربوط میشد.
ذکایی عنوان کرد: بخشهای دیگری هم هستند که باید کمی زمان بگذرد و به نمایشگاه اضافه شوند؛ به عنوان مثال میتوان به تولیدکنندگان و عرضهکنندگان تجهیزات صوتی اشاره کرد که بخشی از این زنجیره به حساب میآیند و سال گذشته در نمایشگاه بودند و البته امسال هم حضور خواهند داشت و امیدواریم در سالهای آینده شاهد حضور پررنگتر این دوستان باشیم. سعی کردیم مجموعه کسانی را که فعالیتشان منجر به تولید یک اثر موسیقایی میشود، کنار هم جمع کنیم.
او درباره بخشهایی که ممکن است با گذر زمان و در دورههای بعد به نمایشگاه اضافه شوند، گفت: من فکر میکنم برای اضافه شدن بخشهایی که در این رویداد حضور ندارند، باید کمی زمان بگذرد تا درباره این مسیر اعتمادشان بیشتر جلب شود. لازم است که درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه و فوایدی که این رویداد میتواند برای اقتصاد و کسب و کار آنها داشته باشد، توجیه شوند؛ فکر میکنم در این صورت به جمع ما اضافه خواهند شد.
دبیر دومین نمایشگاه صنعت موسیقی گفت: امسال زمان زودتری را برای برگزاری دور دوم این رویداد تدارک دیده بودیم که متأسفانه به دلیل اتفاقات خارج از برنامهریزیمان مثل سانحه بالگرد رئیسجمهور شهید برنامهریزیهایمان برای برگزاری این نمایشگاه در اوایل تابستان به هم خورد و با توجه به ترافیک جدول برج میلاد زمان دیگری را انتخاب کردیم. در زمان تعیینشده دوم هم سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان به شهادت رسیدند و ما مجدداً برگزاری نمایشگاه را به زمان دیگری موکول کردیم.
او ادامه داد: من این رویداد را به خصوص برای کسانی که در عرصه موسیقی و بخشهای مختلف آن کار میکنند یک فرصت میدانم. این نمایشگاه میتواند ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، عرضهکنندگان و ارائهکنندگان با مصرفکنندگان این صنعت و کسب و کار ایجاد کند، ما هم تمام تلاشمان را برای ایجاد این ارتباط به کار میبریم.
ذکایی در پایان گفت: امسال دوستان در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در نمایشگاه حضور دارند و موضوعات مربوط به تجاریسازی صنعت موسیقی مورد اعتنای نمایشگاه قرار گرفته است. پس از نمایشگاه قرار است یک سری نشستها برگزار کنیم تا دستاندرکاران حوزه موسیقی را با مفاهیم تجاریسازی صنعت موسیقی آشنا کنیم که مقداری فضا برای ارائه و عرضه آثارشان به خارج از کشور فراهم شود و بتوانند منافع ارزی هم داشته باشند.
دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ۲۹ آبان تا ۲ آذر در محل مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار میشود.
انتهای پیام