ریحانه راحتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: مدیریت خشم برای هر انسانی لازم است هدف مدیریت خشم، سرکوب آن نیست بلکه یادگیری مقابله با خشم با استفاده از شیوههایی است که فرد را توانمند میکند تا هیجانها و پاسخهای منفی را قبل از اینکه موجب ناراحتی برای خود و دیگران شود کنترل کند.
وی ادامه داد: یادگیری آن باعث رشد حس خود کنترلی در پاسخ به موقعیتهای گوناگون می شود و فرد قدرت شخصی مثبت بیشتری را تجربه خواهد کرد این کار مستلزم شناخت و پذیرش احساس خشم، کنترل واکنش جنگ و گریز با آرام سازی خود، فکر کردن در مورد علل خشم و حل تعارض در یک شیوه سالم و سازنده است.
به گفته راحتی، همچنین مهارت ارتباطات فردی می تواند هم در پیشگیری از بروز خشم و هم در مدیریت خشم موثر باشد.
وی افزود: خشم یک هیجان طبیعی است و هر انسانی آن را تجربه می کند و معمولا پاسخ به ناکامی که تقریبا در تمام موقعیت های زندگی روزمره مانندخانه، مدرسه، دانشگاه، محیط کاری، در مکان های عمومی و در سطح جامعه آن را تجربه می کنیم.
انتهای پیام