به گزارش ایسنا، درآمد آلفابت به ازای هر سهم ۲.۱۲ دلار بود که بالاتر از ۱.۸۵ دلار مورد پیش بینی شرکت مالی LSEG بود. درآمد این شرکت به ۸۸.۲۷ میلیارد دلار رسید که بهتر از درآمد ۸۶.۳۰ میلیارد دلار بود که LSEG برآورد کرده بود.
طبق اعلام استریت اکانت، درآمد تبلیغات یوتیوب، ۸.۹۲ میلیارد دلار و درآمد خدمات ابری گوگل، ۱۱.۳۵ میلیارد دلار بود.
درآمد آلفابت بر مبنای سال به سال، ۱۵ درصد رشد کرد که قویتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ بود.
درآمد ابری ۱۱.۳۵ میلیارد دلاری آلفابت، رشد حدود ۳۵ درصدی در مقایسه با درآمد ۸.۴۱ میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل داشت. این شرکت، نتایج مالی قوی خدمات ابری خود را به امکانات هوش مصنوعی عرضه شده نسبت داد.
درآمد خالص آلفابت به ۲۶.۳ میلیارد دلار معادل ۲.۱۲ دلار به ازای هر سهم رسید که در مقایسه با ۱۹.۷ میلیارد دلار معادل ۱.۵۵ دلار به ازای هر سهم در سه ماهه سوم سال گذشته، افزایش داشت.
کسب و کار جست و جوی گوگل، ۴۹.۴ میلیارد دلار درآمد تولید کرد که ۱۲.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشت. به گفته مدیر مالی آلفابت، کسب و کار جست و جو، همچنان بزرگترین سهم را در رشد درآمد این شرکت دارد.
آلفابت درآمد تبلیغات ۶۵.۸۵ میلیارد دلار را گزارش کرد که بالاتر از ۵۹.۶۵ میلیارد دلار در سال گذشته بود و نشان داد کسب و کار تبلیغات گوگل همچنان رشد میکند.
با وجود اینکه یوتیوب با فشار فزاینده از سوی سایر گزینههای تبلیغات کنندگان مانند نتفلیکس، تیکتاک و آمازون روبروست، موفق شد درآمد تبلیغاتی بهتر از انتظار تحلیلگران را گزارش کند. فیلیپ شیندلر، مدیر کسب و کار آلفابت به سرمایه گذاران گفت: هوش مصنوعی، توصیههای یوتیوب را بهبود داده است. جمنای گوگل به یوتیوب امکان داده است توصیههای مرتبطتر، جدیدتر و محتوای شخصیتری را به بینندگان توصیه کند.
بر اساس گزارش شبکه سیانبیسی، آلفابت روز سه شنبه اعلام کرده بود سرگرم بررسی است که سازماندهی مجدد، چگونه بر نتایج عملیاتی بخشهای این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام