سید حامد مرتضوی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت نشدن نیمی از عوارض آزادراه، موجب ضایع شدن حقوق سایر شهروندان، نقص خدمترسانی به مردم و تأخیر در بهبود وضعیت آزادراه میشود.
وی تأکید کرد: آزادراه کاشان-نطنز- اصفهان، مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور است که آمار بالای تردد بهویژه عبور ناوگان سنگین حمل و نقل عمومی از جمله کامیون و تریلر از این مسیر انجام میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان - اصفهان، افزود: پرداخت نشدن عوارض، عامل کاهش درآمد و سرعت پایین اجرای عملیات بهسازی و ایمنسازی مسیر و به تبع آن نارضایتی کاربران است که بخشی از آنها، همان رانندگان خودروهای سنگین و تجاری هستند که علاوه بر هزینه سنگین ناشی از استهلاک خودرو، باعث تحمیل هزینه به دیگران و کاهش سطح ایمنی برای خودروهای سبک میشود.
مرتضوی تصریح کرد: هزینه و درآمد آزادراه باهم همخوانی ندارد، اما به علت اهمیت حفظ جان و سلامتی هموطنان هزینههای زیادی برای حفظ و نگهداری این آزادراه پرداخت میشود که این اقدامات نمیتواند پاسخگوی هزینهها و تسریع در اجرای پروژههای ایمن و بهسازی مسیر شود.
وی گفت: نرخ عوارض آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان بر اساس تعرفه و ارزش واقعی آن نیست و در صورت دریافت عوارض معوقه بخش زیادی از مشکلات آزادراه حل و فصل خواهد شد و خدمات بهتری به کاربران این آزادراه ارائه خواهد شد.
مرتضوی گفت: پیروی از سیاستهای بانک مرکزی برای پرداخت الکترونیکی عوارض، باعث روانسازی ترافیک آزادراهها و رضایت رانندگان با کاهش زمان توقف و کاهش مصرف سوخت خودروها میشود.
انتهای پیام