حسین زینالعابدینزاده امروز ۸ آبان ماه در نشست خبری هفتمین جشنواره «تولید ملی و رسانه» خراسان رضوی، اظهار کرد: هفتمین جشنواره تولید ملی و رسانه با محوریت موضوعاتی از جمله ترویج کارآفرینی، حمایت از تولید ملی، چالشهای اقتصادی و مقاومتی برگزار میشود.
وی اضافه کرد: یکی از بخشهای ویژه جشنواره به نام «ناترازی انرژی» به بحران انرژی به ویژه در صنعت برق پرداخته است.
زینالعابدینزاده گفت: مبنای این جشنواره این است که آثار منتشرشده از دی ماه ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ در نشریات داخلی و کشوری را مورد بررسی قرار دهد و با این رویکرد به دنبال تقویت ارتباط مستقیم بین حوزههای مختلف است.
رئیس کمیسیون جوانان خانه صنعت معدن تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته استقبال بینظیری از این جشنواره بهعمل آمد و هدفگذاری امسال بر ایجاد یک دبیرخانه دائمی در سایت معطوف است.
تسهیل ارتباط میان رسانه و صنعت توسعه اقتصادی را به همراه دارد
وی با اشاره به ارتباط میان رسانهها و صنایع عنوان کرد: این ارتباط باید تسهیل شود؛ چرا که شناخت صحیح صنایع از رسانهها و برقراری ارتباط مناسب میان آنان میتواند به تسریع فرآیندهای صنعتی و توسعه اقتصادی کمک کند.
زینالعابدینزاده همچنین از تراز انرژی به عنوان یکی از محورهای اصلی جشنواره یاد کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد تا در حوزههایی مانند تولید ملی، هویت بومی و مسائل اقتصادی کار بیشتری انجام دهد و تفاهمنامههای متعددی را در خصوص توسعه همکاریهای بینالمللی و محلی تنظیم کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به عملکرد مثبت ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نسبت به دورههای گذشته، امضای تفاهمنامهها به صورت ادامهدار موجب پیشرفت و بهبود شرایط میشود.
رئیس کمیسیون جوانان خانه صنعت معدن تجارت خراسان رضوی به اهمیت استفاده از نیروگاههای خورشیدی در حوزه کشاورزی بهعنوان یک اقدام مثبت در راستای مدیریت بهینه انرژی اشاره کرد و گفت: آغاز این اقدامات میتواند سرمایهگذاریها را به سمت و سوی درستی هدایت کرده و به توسعه صنعتی پایدار کمک کند.
رسانهها به عنوان رکن مبارزه در جنگ اقتصادی عنصری پیشران هستند
محسن رضوی، دبیر هفتمین جشنواره صنعت و رسانه در ادامه اظهار کرد: در حوزه صنعت و تولید که مهمترین رکن مبارزه در جنگ اقتصادی محسوب میشود، رسانهها عنصر پیشتاز و پیشران هستند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تسهیل فضای همکاری مشترک میان رسانهها و خانه صمت عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۸۵۰ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد و پیشبینی ما در جشنواره هفتم، افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی خواهد بود.
دبیر جشنواره با بیان اینکه در جریان برگزاری جشنواره امسال ۴ تور بازدید از مراکز صنعتی برای اصحاب رسانه برنامهریزی شده است، گفت: هدف این است که تولیدات اقتصادی به شکل هدفمند در رسانهها منعکس شود. رویداد هفتم با محورهای تبیین و ترویج کارآفرینی، حمایت از تولید ملی و چالشهای تولید و اقتصاد مقاومتی برگزار میشود.
وی گفت: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ۳۰ دی ماه امسال است و با راهاندازی درگاه اینترنتی با عنوان رسمی جشنواره، علاقهمندان میتوانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره تولید و رسانه ارسال کنند.
انتهای پیام