مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد

ضرورت استفاده از نام‌های ایرانی و بومی در صادرات محصولات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان ایرانی باید با استفاده از ظرافت‌های معماری و ادبیات ایران، کالاهای خود را به بیرون از مرزها صادر کنند تا فرهنگ ایران نیز همراه محصولات به جهان معرفی شود.

محمد حسین‌زاده امروز ۸ آبان ماه در نشست خبری هفتمین جشنواره «تولید ملی و رسانه» خراسان رضوی، اظهار کرد: امروز رسانه‌های رسمی در کنار انبوهی از رسانه‌های غیررسمی به نظر من یکی از کارهای بزرگی که می‌توانند انجام دهند، ایجاد گفتمان در جهت اهمیت و حمایت از تولید ملی و تأثیرگذاری در مصرف‌کننده برای تمایل به مصرف کالاهای ایرانی است.

وی اضافه کرد: در این جلسه به مدیران رسانه‌ها پیشنهاد می‌دهم که با شناخت دقیق از مسائل تولید در استان و تعیین محورهای درست برای مسائل، رسانه‌های خود را تشویق، هدایت و ترغیب کنند تا محصولاتی تولید کنند که به تقویت غیرت جمعی ملی برای حمایت از تولید ملی کمک کند.

وی عنوان کرد: مدیران جشنواره این همت را دارند که توجه و تعصب اهالی مرتبط با تولید ملی را جلب و از آن حمایت کنند. در قالب جشنواره، خبرنگاران و رسانه‌های برتر تشویق می‌شوند تا این مسیر حمایت را دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: هر شغلی که در استان ما ایجاد شود، می‌تواند به آرامش یک خانواده کمک کند و در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش ایفا کند. بیکاری می‌تواند آسیب‌های اجتماعی مانند فقر و اعتیاد را به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: تلاش تولیدکنندگان در ایجاد اشتغال و مصرف‌کنندگان ایرانی در مصرف کالای ایرانی، چرخه‌ای از تشویق و توسعه را به وجود می‌آورد که می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کند.

حسین‌زاده اضافه کرد: توانمندی تولیدی در کشور باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد تا کارآفرینان موفق و کارگران خلاق که با نوآوری‌های خود به رشد و افزایش بهره‌وری کمک کرده‌اند، شناخته شوند. رسانه‌ها می‌توانند بر موضوعات مهمی مانند کاهش مصرف انرژی و افزایش تولید تمرکز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی تولید قدمت‌دار بوده و واحدهای صنعتی بسیاری وجود دارد که هر کدام داستان خاص خود را دارند. اینجا محملی برای رشد غیرت و تعصب به مصرف کالاهای ایرانی است.

وی گفت: از مسئولین صنعت و رسانه‌ها درخواست دارم که بر انتخاب درست نام‌های تجاری فارسی و بومی تمرکز کنند. صادرکنندگان ایرانی باید با استفاده از ظرافت‌های معماری و ادبیات ایران، کالاهای خود را به بیرون از مرزها صادر کنند تا فرهنگ ایران نیز همراه محصولات به جهان معرفی شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080806019
  • خبرنگار : 50549