دبیر شورای اسلامی شهر تبریز:

حل مشکلات ترافیک تبریز و خرید اتوبوس‌ مهم‌تر از واگذاری یادگار امام(ره) است

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حل مشکلات ترافیک و خرید اتوبوس‌ مهم‌تر از واگذاری یادگار امام(ره) است. 

احد صادقی عصر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه این شورا با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران هر مسئولی در قبال صندلی و تریبونی که اشغال کرده موظف است تا همواره پاسخگو باشد، گفت: بنده خود نیز همواره سعی کرده‌ام تا به این موضوع توجه کرده و تاجایی که در توانم است پاسخگو باشم.

وی عنوان کرد: هیچ مسئولی نباید در برابر دوربین و میکروفون رسانه‌ای ساکت باشد.

صادقی ادامه داد: بنظر شما آیا اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مسائل شهری ترافیک شهری، ارتقاء حمل و نقل است یا مشکل واگذاری ورزشگاه یادگار امام و یا ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری است؟، شهردار باید به کدام یک اهمیت بیشتری دهد؟ حرف ما نیز به پشتوانه‌ی مطالبه مردم این است که حل مشکلات ترافیک و خرید اتوبوس‌ مهم‌تر از واگذاری یادگار امام است. 

وی افزود: مسائلی وجود دارد که برخی نمی‌خواهند ما به موضاعات اصلی بپردازیم و اختلاف ما براین است که برخی از اعضای شورا می‌خواهند مسائل فوریت دار را دستور کار خود قرار دهیم یا یک سری مسائلی که وظیفه‌ی شهرداری نیست آیا این‌ها مهم‌تر از احداث ورزشگاه و یا نمایشگاه بین المللی هست!

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان در خصوص فاینانس و سهام بانک شهر، توضیح داد: بنده با این موضوع موافق و آقای رشیدی مخالف بودند بنده دلایل موافقت خود را از بابت توجیه اقتصادی قبلا مطرح کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه موضوع مخالفت با شهرداری مطرح نیست، برای ما منافع مردم و شهر در اولویت‌ قرار دارد، تاکید کرد: باغ گلستان امتحان شورای دوره‌ی ششم است که عملکرد این دوره از شورا در این موضوع مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ما منافع مردم و شهر در اولویت‌ قرار دارد، تاکید کرد: باغ گلستان امتحان شورای دوره‌ی ششم است که عملکرد این دوره از شورا در این موضوع مشخص خواهد شد

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز صادقی اظهار کرد: فرماندهی استان از شورای تامین استان زمینی برای احداث پاسگاه درخواست کرده و شورای تامین گفته بود تا شهرداری پس از تغییر کاربری زمینی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد، شهرداری باید برای این موضوع از شورای شهر مجوز دریافت می‌کرد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اما شهرداری بدون کسب هیچ گونه مجوزی از شورا و عدم تغییر کاربری زمینی را در باغ گلستان در اختیار نیروی انتظامی قرار داده است، در این موضوع اولین تخلف توسط شهرداری انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: واگذاری باغ گلستان برای ساخت پاسگاه به درخواست فرماندهی انتظامی انجام گرفته چون در این مجموعه قبلا نیز کانکس‌های نیروی انتظامی وجود داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه تحویل زمین به نیروی انتظامی از جمله وظایف شهرداری است، بیان کرد: اما این واگذاری باید با کسب مجوز از شورای شهر و با طی مراحل قانونی انجام گیرد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: اینکه شهرداری چگونه بدون تغییر کاربری این زمین را در اختیار نیروی انتظامی قرار داده است، جای سوال است، معاون شهرداری که برای واگذاری این زمین امضا داده بود در جلسه‌ی تامین شورای استان در خصوص جابه‌جایی درختان مخالفت خود را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درخت در باغ گلستان قطع شده است، افزود: اعضای شورا بلافاصله بعد از اطلاع گرفتن از این موضوع با دادستانی تماس گرفته و درخواست جلسه کردیم سپس با استانداری و سایر ارگان‌های مربوطه درخواست جلسه داشتیم که جلسه بی فایده بود و نتوانستیم قانع کنیم که ما با واگذاری زمین مخالف نیستیم بلکه مخالف واگذاری باغ گلستان برای احداث کلانتری هستیم.

صادقی گفت: با پیگیری‌های مسئولین کشوری نهایتا نامه‌ای از طرف دیوان عالی به دادستانی استان مبنی بر توقف اجرای این اقدام و رسیدگی کیفری به افرادی که در انجام این کار دخیل بودند، شده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در موضوع باغ گلستان آقای بابایی اقدم خود را فدا کرد تا از انجام این کار غیرقانونی جلوگیری کند، چه آقای بابایی اقدم باشد چه نباشد ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

صادقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که کار غیرقانونی، کار غیرشرعی است و تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: اولویت‌ ما در مدیریت شهری بحث ترافیک، محیط زیست شهری و ... است و وظیفه‌ی اصلی ما واگذاری یا ساخت ورزشگاه نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: بحث فاینانس دلایل و توجیه اقتصادی داشته که بعد از چهار سال تزریق مالی انجام می‌گیرد که پس از دریافت آن مبلغ شهرداری باید آن را طی ۱۰ سال پرداخت کند، این کار به نظر بنده چون نرخ سود بانکی همیشه نسبت به نرخ تورم کمتر است، کار به صرفه‌ای محسوب می‌شود، هرچه زودتر بتوانیم این مبلغ را دریافت کرده و عملیات عمرانی خود را اجرا کنیم بهتر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود، می‌ارزد ۱۰ سال عدد ثابتی را پرداخت کنیم تا پروژه‌های عمرانی را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز حدودا در هشت بنگاه‌ سرمایه گذاری، سهام دار است، بیان کرد: از نظر بنده حتی اگر بتوانیم از هزینه‌های زائدی که صرف می‌شود در بنگاه‌های سرمایه‌ای ذخیره کنیم، سود کرده‌ایم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص بانک شهر طبق اعلام بانک مرکزی این بانک جزو بانک‌های ورشکسته بوده و قرار شده است تا با افزایش سرمایه، سرمایه‌ی ۱۵۰۰ میلیاردی خود را به ۳۹ هزار میلیارد تومان افزایش دهند.

صادقی عنوان کرد: سهامداران عمده هر کدام به سهم خود قرار شده تا افزایش سرمایه دهند که سهم شهرداری تبریز از این مقدار ۷ درصد است. در مجموع از این مبلغ ۱۰ میلیارد را سهام‌داران و مابقی را از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها بانک شهر تامین می‌کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امروزه بازارهای سرمایه، بورس و سهام نوعی کنش‌گری اقتصادی برای درآمدزایی است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط وانت بارها و اینکه متاسفانه اولویت اکثریت اعضای این دوره از شورا و شهرداری تبریز ساماندهی بازارچه‌های محلی نیست، افزود: متاسفانه ما ترجیح می‌دهیم ۱۵ سالن ورزشی احداث کنیم اما حاضر نیستیم ۵ بازارچه‌ی محلی ایجاد کنیم.

صادقی ادامه داد: در بحث کلینیک‌های حیوانات محلی خوب عمل کرده و در موضوع تفکیک پسماند نیز شهروندان می‌توانند با بهره‌گیری از اپلیکیشن بهروب زباله‌های خود را تفکیک کرده و تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از شورا به بحث دیوارنگاری به صورت ویژه پرداخت کرده است، به صراحت از طرف شورای ششم اعلام می‌کنم در حوزه‌ حمل ونقل، حاشیه نشینی، ورزشی و آسفالت ریزی بهتر از دوره‌های قبلی عمل کرده‌ایم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه اقدامات درست و اشتباه شهرداری اغلب با هدایت شورا انجام می‌گیرد، گفت: در خصوص موضوع انفصال شهردار تبریز، موضوع مربوط به شکایت تعدادی از پیمانکاران مبنی بر تخلف اداری در فرایند مناقصه شرکت تدبیر اندیش در سال اول و حضور این شرکت در مناقصه بدون رتبه بندی است که ما رای بدوی یا تجدید نظر در این خصوص را ندیده ایم و صرفا بر اساس نامه ای که برای ریاست شورا ارسال شده بود، مدارک درخواست شده را ارسال کرده ایم.

صادقی افزود: آقای هوشیار طی این دوره کارهای خوبی داشته و از وی حمایت می کنیم اما مطمئن باشید از اقدامات درست حمایت کرده و هر خلافی در خصوص منافع مردم انجام گیرد با آن مخالفت می‌کنیم و هیچ ترسی در دفاع از حقوق مردم نداریم.

وی در واکنش به سوال خبرنگاری در خصوص بدهی های شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی و بدهکار کردن دوره بعدی مدیریت شهری توسط شهرداری و شورای ششم گفت: ما در شورای ششم تاکنون وامی دریافت نکرده‌ایم، تفریغ سال ۱۴۰۱ بر اساس اسناد قابل انتشار، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد بدهی بوده است، اخیرا بنابر جمع بندی‌های انجام گرفته،‌ شهرداری تبریز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد که آن هم روال طبیعی کار است و با انجام کارها این بدهی ها پرداخت خواهد شد. درآمد شهرداری با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش صدور پروانه و ساخت و ساز کاهش یافته است و ما نیز متوجه این موضوع بوده و انتظار معجزه گری از شهرداری نداریم و مردم هم وضعیت را مشاهده کرده و با درک شرایط و نسبت به آن انتظار پیشرفت دارند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080705381
  • خبرنگار : 50535