بهبود زنجیره تولید و توزیع ماهی در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: افتتاح بارانداز ماهی مرکز کشور در اصفهان به بهبود زنجیره تولید و توزیع ماهی منجر می‌شود.

مهرداد مرادمند در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های‌ جدید سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان و آغاز جشنواره فروش و آموزش طبخ ماهی»، اظهار کرد: بارانداز ماهی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان اقدام و گامی بزرگ در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش مصرف آبزیان در استان است.

وی ادامه داد: این اقدام از نظر اقتصادی فوق‌العاده تأثیرگذار است و به بهبود زنجیره تولید و رساندن ماهی به بازار کمک می‌کند. کاهش هزینه‌های ناشی از حمل‌ونقل نیز بخشی از مزایای آن است. بارانداز کنونی فرصتی برای مصرف‌کنندگان تا ماهی را با قیمتی مناسب‌تر و کیفیتی بهتر در برنامه غذایی خود قرار دهند.

این مسئول جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سال ۱۳۷۵، مصرف سالانه ماهی در استان اصفهان حدوداً دو کیلوگرم بود، یادآور شد: در حال حاضر، این عدد به ۱۱ کیلوگرم رسیده است. این افزایش فقط به تولید مربوط نبوده است، مردم با اهمیت مصرف ماهی و تأثیر آن بر سلامت بیشتر آشنا شده‌اند. دسترسی آسان‌تر شهروندان به ماهی تازه و با قیمت مناسب‌تر نیز نقش مهمی در بهبود این روند داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: بارانداز ماهی که امروز راه‌اندازی شد، این امکان را فراهم می‌کند تا انواع ماهی‌ به‌صورت تازه و مستقیم در اختیار خانوارها قرار گیرد. درواقع، این اقدام با حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت نهایی، تأثیر قابل‌توجهی در افزایش سرانه مصرف ماهی خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر، میانگین مصرف ماهی در اصفهان ۱۱ کیلوگرم است، اما میانگین جهانی مصرف ماهی ۲۲ کیلوگرم محسوب می‌شود. باید تلاش کرد تا این رقم در اصفهان به سطح جهانی برسد.

سپس رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر رویدادی که در زندگی مردم اثرگذار و مفید باشد، مبارک است. اگر بتوانیم زمینه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کنیم، نه در شعار بلکه در عمل، اهمیت ویژه دارد. نگاه مجموعه مدیریت شهر، مردم‌محوری و توجه به زندگی مردم است.

مجید نادرالاصلی سپس تأکید کرد: امیدواریم با توسعه تفکر همیاری و همراهی به مردم خدمت برسانیم، چراکه مدیریت شهر به ایجاد تسهیلات و فراهم‌کردن فرصت مناسب برای مردم باور دارد.

به گزارش ایسنا، پروژه‌های شهرداری اصفهان در چهل‌وچهارمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم» شامل افتتاح بارانداز ماهی و آبزیان مرکز کشور، تالار جدید میوه و نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی در میدان میوه و تره‌بار بود که با ۱۰۳ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080705372
  • خبرنگار : 50653