پس از سال‌ها نمودار منفی

جوانی جمعیت در شهرستان آمل مثبت شد

فرماندار ویژه شهرستان آمل، رشد جوانی جمعیت در این شهرستان را در مقایسه با دیگر شهرستان‌های پرجمعیت مازندران مثبت و روبه رشد اعلام کرد.

ذات الله زارعی ۷ آبان در حاشیه جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر و بر اساس داده‌های آماری رشد جوانی جمعیت در شهرستان آمل نسبت به میانگین استانی رشد مثبت داشته و این در حالیست که در میانگین استانی نیز شیب منفی تند قبلی از بین رفته است.

وی بدون ارائه آماری از وضعیت جوانی جمعیت در شهرستان آمل به نسبت دیگر شهرستان‌های پرجمعیت مازندران تصریح کرد: با وجود همه برنامه‌ریزی‌ ها و زحماتی که در سال‌های اخیر کشیده شده، انتظار است که روند رشد جوانی جمعیت در همه شهرستان‌ها به سمت صعود و مثبت پیش برود.

فرماندار ویژه آمل، با تاکید بر تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز در موضوع جوانی جمعیت در این شهرستان، گفت: اگر وعده‌های امکاناتی و تسهیلاتی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها محقق نشود، اعتماد عمومی مردم از بین خواهد رفت.

زارعی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه اجرایی باید در فضای اداری خود برای تبلیغ طرح جوانی جمعیت اقدام عملی داشته باشند، اضافه کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های تشویقی جوانی جمعیت نیز در تحقق اهداف ترسیمی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باید توسط دستگاه‌های متولی در چند منطقه پر تردد شهری، ایستگاه‌های تبلیغ جوانی جمعیت با حضور کارشناسان خبره و مشاوران انجام شود.

 فرماندار ویژه شهرستان آمل، با اشاره به اینکه روند فعلی در نرخ زاد و ولد و حوزه جوانی جمعیت برای آینده کشور بسیار خطرناک خواهد بود، تصریح کرد: وضع فعلی، نتیجه برنامه‌ریزی و نقش حمایتی غرب در سایه بی‌توجهی و اشتباه استراتژیک برخی مسئولین وقت در حوزه جوانی جمعیت کشور بوده است.

زارعی یادآورشد: این روند شوم متاسفانه مورد قبول و حتی از خواسته‌های شیطانی دنیای استکبار برای ضربه زدن به نظام انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080705365
  • خبرنگار : 50616