نگرانی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از خشونت افراط‌گرایان در انتخابات

نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده نسبت به گسترش خشونت افراط‌گرایان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی امروز (دوشنبه) با استناد به یک بولتن اطلاعاتی گزارش داد آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده نگران گسترش خشونت و افراط‌گرایی مرتبط با تقلب انتخاباتی هستند.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی این کشور به آژانس‌های مجری قانون در سطوح ایالتی و محلی هشدار داده‌اند که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مقامات این کشور، کارکنان نهادهای انتخاباتی، روزنامه‌نگاران و قضات ممکن است هدف افراط‌گرایان قرار گیرند.

ان‌بی‌سی نیوز با استناد به یک بولتن اطلاعاتی که به دست این رسانه رسیده، گزارش داد که مراکز رای‌گیری، مکان‌های ثبت‌نام رای‌دهندگان و هم‌چنین تجمعات و رویدادهای انتخاباتی از جمله اماکنی هستند که پیش‌بینی می‌شود در آن‌ها حملات فیزیکی و خشونت روی دهد.

به گفته وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، آمریکا در وضعیت خطرناکی قرار داشته و اطلاعات مرتبط با تهدیدات افراط‌گرایان داخلی در انتخابات را با نهادهای اجرای قانون به اشتراک می‌گذارد.

در این بولتن آمده است که از ۶ ژانویه، دست‌کم سه حمله افراط‌گرایان داخلی و ۲ طرح حمله خنثی‌شده، به «ادعاهای دروغین» درباره وقوع تقلب در انتخابات مرتبط بوده است.

هم‌چنین اف‌بی‌آی اعلام کرده است که تهدیدات علیه کارکنان انتخاباتی افزایش یافته است. تهدیداتی مانند تهدیدهای آنلاین و مزاحمت تلفنی عمدتاً در مناطقی روی می‌دهند که نتایج انتخابات در آن‌ها مورد مناقشه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080705318
  • خبرنگار : 71661