معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح کرد

برگزاری المپیک فناوری در ۶ حوزه اولویت‌دار کشور/تفاوت المپیک فناوری با المپیک‌های ورزشی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، گفت: در دولت دستگاه‌های اجرایی متعددی وجود دارد که یکسری از آنها کارهای گذشته را پیگیری می‌کنند و یکسری از آنها کارهای حال و روز را در دستور کار دارند و معاونت علمی نیز نگاه به آینده دارد ‌و امیدوارم با تلاش شما جوانان، ایرانی آباد و مقتدر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین افشین در آیین اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ که امروز در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران(پارک فناوری پردیس) برگزار شد، با بیان اینکه هر بذری که در حوزه علم و فناوری کاشته شده، از پارک فناوری پردیس تا ایجاد معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان و تأسیس پارک‌های علم و فناوری حاصل تلاش‌های دکتر عارف است، ادامه داد: همه این اقدامات در زمان فعالیت ایشان بوده است. 

وی ادامه داد: معاونت علمی نه از شیرهای به عنوان نماد قدرت حمایت می‌کند و نه از آهوها حمایت می‌کند، بلکه این نهاد از دوندگی همه کسانی که در اکوسیستم نوآوری و فناوری فعال هستند، حمایت می‌کند. 

وی المپیک فناوری را تلاش برای تحریک جامعه در حوزه علم و فناوری دانست و یادآور شد: این رویداد در ۶ حوزه اولویت دار بوده است که توسعه آنها می‌تواند عامل اقتدار و رشد کشور باشد. 

افشین تاکید کرد: بر خلاف المپیک‌های ورزشی که مدال ورزشی در پایان سال‌های قهرمانی فرد اعطا می‌شود، در المپیک فناوری در ابتدای حرکت افراد در این حوزه اعطا خواهد شد، چرا که زمانی افراد در این رویدادها شرکت می‌کنند که در سال‌های اولیه فعالیت آنها است و راه سختی را در پیش رو دارند. 

معاون علمی رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: در دولت دستگاه‌های اجرایی متعددی وجود دارد که یکسری از آنها کارهای گذشته را پیگیری می‌کنند و یکسری از آنها کارهای حال و روز را در دستور کار دارند و معاونت علمی نیز نگاه به آینده دارد ‌و امیدوارم با تلاش شما جوانان، ایرانی آباد و مقتدر داشته باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080705276
  • خبرنگار : 30057