مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

روحیه جهادی و بسیجی‌گری از مدرسه شکل می‌گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ایجاد روحیه جهادی و بسیجی‌گری از مدرسه شکل می گیرد و دانش آموزان سردمداران این حرکت هستند.

هاشم ناظمی جلال امروز (۷ آبان) در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز استان و تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و اشاره به شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی «نسل فهمیده، راهیان قدس» اظهار کرد: بسیج نیروی جهادی، پای‌ کار، ارزش‌آفرین و مولود انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات کشور در سایه روحیه بسیجی و کار جهادی نشأت گرفته از آن شکل گرفته است.

وی بسیج دانش آموزی را از مهم‌ترین اقشار این شجره طیبه دانست و افزود: ایجاد روحیه جهادی و بسیجی‌گری از مدرسه شکل می‌گیرد و دانش آموزان سردمداران این حرکت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به کارهای صورت گرفته و افتخارات آموزش و پرورش استان، بسیج و مجموعه سپاه پاسداران را حامی همیشگی و همراه برنامه‌های تعلیم و تربیت عنوان‌ کرد و با بیان اینکه ستاد پشتیبانی بسیج در آموزش و پرورش از فعال‌ترین ستادهاست، بر ادامه این همکاری‌ها جهت تجلی تصمیمات در برنامه‌های کف مدرسه تاکید کرد.

ناظمی جلال در این راستا به طرح شهید عجمیان در شاداب‌سازی مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مدرسه کم‌برخوردار استان مشمول این طرح  شده است، گفت: بسیج دانش آموزی نقش پررنگی در به ثمر نشستن طرح شهید عجمیان در استان کردستان ایفا کرده است.

وی به دیگر برنامه‌های مشترک بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش نیز پرداخت و با ذکر این نکته که بالغ بر ۳ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شده‌اند، همچنین اعزام دانش آموزان به راهیان نور را در راستای تزریق روح معنویت به جامعه دانش آموزی استان از اهمیت بالایی برخوردار دانست و بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال، بیش از ۷ هزار نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور  اعزام شده‌اند.

وی برنامه‌ریزی برای ۶ ماهه دوم سال را نیز یادآور شد و عنوان کرد: از چند روز آینده اردوهای راهیان نور جنوب کشور نیز آغاز خواهد شد.

ناظمی جلال در ادامه سخنانش با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته بسیج دانش آموزی و اتفاقات ۱۳ آبان سال‌های صدر انقلاب، ۱۳ آبان سال جاری را دارای اهمیت بالایی دانست و با اشاره به تحولات فلسطین و ضرورت دفاع از آن مردم مظلوم عنوان کرد: شهادت کودکان و دانش آموزان فلسطینی رنگ و بوی خاصی به روز دانش آموز و راهپیمایی ۱۳ آبان خواهد داد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌های تمهید شده در هفته جاری پرداخت و ضمن قدردانی از مجموعه سپاه بیت‌المقدس کردستان و بسیج دانش آموزی در پیگیری آن، از برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه متنوع در هفته بسیج دانش آموزی خبر داد.

رئیس ستاد پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان گفت: اعزام اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، رونمایی از تمثال شهدای شاخص، نواختن زنگ استکبار ستیزی، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، حضور در راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معزز آنان، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره مخترعین و مبتکرین، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، تجمع به مناسبت روز قشر نوجوان در ۸ آبان ماه، اجرای سرودهای میدانی در سطح شهرها، بازدید از کلاس‌های درس آمادگی دفاعی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ۷ تا ۱۳ آبان ماه به‌عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403080705230
  • خبرنگار : 50294