رئیس دانشگاه لرستان:

راه یادگیری مهارت‌های علوم سیاسی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: راه یادگیری مهارت‌های علوم سیاسی، برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی است.

علی نظری امروز (۷ آبان‌ماه) در گردهمایی خانواده علوم سیاسی که در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: راه ایجاد مفاهمه و گفت‌وگو، تقویت این‌گونه جلسات است که این‌گونه جلسات در دانشگاه لرستان باید بیشتر برگزار بشوند.

وی خاطرنشان کرد: آینده‌ی کشور در دستان شماست که آلان مشغول زیست دانشجویی هستید؛ پس قدر دوران دانشجویی را بدانید.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: رشته علوم سیاسی یکی از مهم‌ترین رشته‌های علوم انسانی است؛ رشته علوم سیاسی، سیاستمداران آینده کشور را پرورش می‌دهد.

نظری بیان کرد: زمانی این رشته‌ی شما مفید خواهد بود که دارای مهارت باشید؛ رشته شما از نوع تجربی و آزمایشگاهی نیست؛ مه‌ها مهارت در علوم سیاسی وجود دارد؛ مهارت گفت و گو، مهارت و تمرین چگونه با هم گفتگو کردن؛ هر جایی که گفتگو حاکم باشد زورگویی معنا ندارد؛ اگر امروز می‌بینیم که بخشی از سیاست‌نداران جهان  دست به کودک کشی می‌زنند علتش آن است که آن سیاست‌ندار زورگو، در دانشگاه شیوه گفت‌وگو و منطق را نیاموخته است.

وی با بیان اینکه او سیاست‌نداران نظام سلطه خشونت و حیوانیت آموخته و اکنون مشغول کودک‌کشی در فلسطین است، افزود: سیاست جمهوری اسلامی گفت‌وگو و منطق بوده؛ ما باید سیاست گفت‌وگو را تمرین کنیم و این بخشی از مهارت‌های علوم سیاسی است.

رئیس دانشگاه لرستان با خطاب به انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی، ادامه داد: راه یادگیری مهارت‌های علوم سیاسی، برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی است؛ برای نمونه، کارگاه سیاست‌ورزی برگزار کنید.

نظری تصریح کرد: مهم است که ما انتخاب کنیم نحوه حکمرانی چگونه باشد؛ یک حکمرانی آگاهانه همراه با عدالت و قانون و دفاع از مظلوم، خصوصیت جمهوری اسلامی است که باید تقویت بشود.

وی با اشاره به اینکه داشتن بصیرت، اهمیت دارد؛ با برگزاری کارگاه‌ها، بصیرت سیاسی را تقویت کنید، افزود: تقویت آگاهی‌بخشی در سطح جوانان و دانشجویان از رسالت‌های مهم انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی است. گفت‌وگو در سطح دانشجویان را تقویت کنید و گسترش بدهید؛ با تقویت گفت‌وگو بسیاری از ابهامات دانشجویان رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان یک گروه پویا و موفق است. تلاش کنید در بدنه حکمرانی استان لرستان، اثرگذار باشید، اضافه کرد: برای نمونه، شهرداران و مسئولان شهری و استانی را دعوت و با آن‌ها درباره مسائل شهری، سیاسی و اجتماعی گفت‌وگو کنید.

نظری با اشاره به اینکه حتی تلاش کنید نشستی در سطح ملی و بین‌المللی را نیز در دانشگاه لرستان برگزار کنید، اظهار کرد: کوشش کنید نظام مسائل خودتان در دانشگاه را با خانواده‌هایتان مطرح کنید و من از خانواده‌های دانشجویان هم دعوت می‌کنم ایده‌های خود را برای کاهش نظام مسائل ارائه کنند.

در این نشست، رضا مریدی، دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشگاه لرستان، گزارش جامعی از فعالیت‌های انجام شده‌ انجمن، ارائه کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080705227
  • خبرنگار : 50175