مجید الهیان امروز هفتم آبان ماه در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان با بیان لزوم رعایت موازین قانونی و علمی در پذیرش دادخواستها و شکایات در دفاتر الکترونیک قضایی، اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش بسزایی در تسریع فرایندهای دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی داشته و به مردم کمک میکند تا در احقاق حقوق و دادخواهی بهترین شیوه را انتخاب کنند.
وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و حضور فعال و دائمی مدیران دفاتر در محل کار، افزود: با توجه به اینکه مدیران دفاتر از افراد زبده و حقوقدان انتخاب شدند لذا انتظار است با برخورد و رفتار مناسب و اعمال نظارت و آموزش متصدیان دفاتر شاهد ارائه خدمات مفید و تکریم مراجعه کنندگان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشیم.
رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موظفند تمامی دعاوی و شکایات را ثبت کنند ولی میتوانند به عنوان راهنما و هادی در کنار مراجعان قرار گرفته و از بسیاری اشتباهات حقوقی از سوی مردم، پیشگیری به عمل آورند.
الهیان، رعایت نوبت دهی در دفاتر را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید با حفظ تقدم افراد در نوبت دهی، زمان انتظار در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با افزایش کادر دفتری و ساعات کاری کاهش یابد.
وی دادگاه صلح را دادگاهی در موازات دادگاههای حقوقی و کیفری دانست و گفت: چون عموما پروندههای با قابلیت سازش در صلاحیت دادگاه صلح قرار دارد، لذا در معیت هر دادگاه صلح، شعبی از شورای حل اختلاف نیز پیشبینی شده و از این پس در شوراهای حل اختلاف رای و حکم قضایی صادر نمیشود.
انتهای پیام