اخبار سیاسی ۷ آبان؛ توضیح وزیردفاع درباره تجاوز اخیر صهیونیست‌ها/پیگیری ویژه مسائل «سیستان و بلوچستان»

«پیگیری مسائل استان سیستان و بلوچستان»،‌ «نظر رهبر انقلاب درباره خرید و فروش تولیدات شرکت‌های صهیونیستی»،‌ «پیام‌ها برای شهادت رزمندگان پدافند هوایی» از موضوعات مهم خبری هفتم آبان ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، در پی تعلیق حساب عبری حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در یادداشتی تحلیل خود درباره این اقدام را منتشر کرد.

در یادداشت مهدی فضائلی در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: هراس شیطان از بسم‌الله! حساب عبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس که با " بسم‌الله‌الرحمن الرحیم" آغاز بکار کرده بود در دومین روز فعالیت تعلیق شد.

همچنین مقام معظم رهبری در پاسخ  به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید کالایی که تولید رژیم صهیونیستی است، اشکال دارد؟ تاکید کردند: به طور کلی خرید و فروش هرگونه محصول رژیم غاصب صهیونیستی یا تولیدات شرکت‌های صهیونیستی یا شرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی از سود آنها بهره می­‌برد، حرام است. در صورتی که ندانید منافع آن عاید صهیونیست‌ها می­‌شود و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمانان به کار می­‌رود یا نه، خرید و استفاده، اشکال ندارد.

لازم به ذکر است که این سوال مربوط به فروردین ماه سال ۱۳۹۸ می‌شود.

****

صبح امروز، رئیس‌جمهور در دیدار با اعضای شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان ضمن شنیدن گزارش تفصیلی از ظرفیت‌ها، منابع، فرصت‌ها، نیازها و چالش‌های استان، به تبیین و تشریح رویکرد و برنامه ویژه دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این منطقه در راستای توسعه متوازن کشور پرداخت.

مسعود پزشکیان در این دیدار با اشاره به رویکرد و نگاه ویژه دولت چهاردهم به منطقه جنوب شرق به عنوان یکی از مهمترین مناطق در چشم‌انداز توسعه کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان به واسطه قرار گرفتن در مسیر پروژه بزرگ و بین‌المللی کریدور شمال – جنوب و هم‌جواری با منطقه راهبردی مکران از ظرفیت‌های بالایی در توسعه کشور برخوردار است و بر همین اساس مسایل و چالش‌های این استان با نگاهی ویژه و در ذیل کارگروهی تخصصی به صورت هفتگی در دولت در حال پیگیری است.

رئیس دولت چهاردهم پیش از ظهر امروز هم در دیدارهای جداگانه‌ای میزبان اعضای مجمع نمایندگان استان‌های قزوین، گلستان،‌ کرمانشاه و اعضای فراکسیون شمال غرب کشور بود.

وی در این دیدارها با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی از دستیابی به اهداف خود بازمانده است، گفت: اسرائیلی‌ها تا دیروز به دنبال بازگشایی سفارت‌خانه در کشورهای عربی بودند، اما امروز همان کشورها اقدامات وحشیانه آنان را محکوم می‌کنند. در کنار مقاومت دلیرانه، دیپلماسی نیز مسیر آنان را فلج کرده است.امروز باید به حق از آقای دکتر قالیباف و آقای دکتر عراقچی بابت همه تلاش‌هایی که در این مدت انجام دادند تشکر کنیم.

همچنین وزیر کشور در نشستی با استانداران سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه های اجتماعی بیش از هر زمانی به آرامش، امیدافرینی و امنیت نرم نیاز داریم. همه باید تلاش کنیم که پدیده های اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل نشوند و حتی پدیده های امنیتی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی حل کنیم.کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز باید دنبال شود.

****

جمعی از فرماندهان و امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله «امیر سرتیپ خلبان واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش،امیر سرتیپ رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش ، امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش و حجت الاسلام محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش» با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت چهار تن از رزمندگان پدافند هوایی ارتش را تسلیت گفتند.

سرلشکرسید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم طی پیامی در همین ارتباط تاکید کرد: ایران سربلند اسلامی شجره طیبه‌ای است که در مسیرتندبادهای حوادث و معاندت دشمنان، با مجاهدت آحاد رزمندگان و همراهی ملت قهرمان و رهبری دوراندیشانه امامین انقلاب، سرو قامت و استوار در برابر مستکبران عالم به‌ویژه آمریکا و یاوه گویی‌های رژیم منحوس صهیونی ایستاده است. 

همچنین سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی به فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اقدام نامشروع و غیرقانونی رژیم صهیونیستی که با آمادگی پدافند هوایی کشور در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماند، نشان از خطای محاسباتی و درماندگی این رژیم در میدان جنگ با جبهه مقاومت است که پیامدهای تلخش برای اشغالگران غیرقابل تصور خواهد بود.

فرمانده کل سپاه در پیام دیگری خطاب به فرمانده کل انتظامی کشور، ضمن تبریک و تسلیت شهادت پاسداران امنیت کشور، مقارن بودن این اقدام شرارت آمیز با اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی را بیانگر هماهنگی و هم افزایی بدخواهان ملت ایران در داخل و منطقه پیرامونی سیستان و بلوچستان قهرمان با جنایتکاران صهیونی تحت منویات شیطانی دشمن اصلی انقلاب و نظام اسلامی آمریکای خبیث و مزور دانست و افزود: در برخورد با هوشمندی و هوشیاری مردمان ایران زمین و حافظان امنیت، آرامش و آسایش جامعه ایرانی راه به جایی نخواهد برد و بیش از پیش بر دامنه خشم و نفرت عمومی علیه آنان می افزاید.

به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نیز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نامه ای به رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تاکید کرد که پدافند غیرعامل از محوری‌ترین عرصه‌های میادین آمادگی و در زمره‌ مولفه‌های قدرت ملی است.

****

در پی اظهارات سرتیپ دوم مختاری از بازنشستگان نیروی زمینی درباره آمار شلیک‌های رژیم صهیونیستی،‌ روابط عمومی ارتش با ارائه توضیحاتی این اظهارات را تکذیب کرد.

معاون روابط عمومی و رسانه ارتش با بیان اینکه سرتیپ دوم مختاری چند سال پیش از مجموعه نیروی زمینی ارتش بازنشسته شده و هم‌اکنون هیچ مسئولیتی در ارتش نداشته و فاقد دسترسی به اطلاعات است، گفت: اظهارات ایشان مورد تایید نیست.

صبح امروز،‌ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در بخشی از اظهارات خود در این مراسم و در جمع دانشجویان غیر ایرانی و تعدادی از وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی که در ظاهر برای حقوق‌بشر و عدالت وضع شده است را زیرپا گذاشته، تاکید کرد: در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران، خسارتی جزئی به ما وارد شد که بلافاصله با بهره‌گیری از دانش و قدرت علمی خودمان آن را ترمیم و جایگزین کردیم، در حالی که اگر این توانِ ناشی از علم، در اختیار دیگران بود، هرگز به ما اجازه این کار را نمی‌دادند.

در همین ارتباط، ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در وضعیت نامتعادلی قرار دارد، گفت: رژیم صهیونیستی از قدرت پدافند دفاعی ما اطلاع دارد کما اینکه اگر پدافند دفاعی عملکرد خوبی نداشت، قطعا رژیم صهیونیستی گام بعدی را برمی‌داشت.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر مرور کنید.

«جیش‌الظلم» با رژیم صهیونیستی متحد است/مدعیان اسلام باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند

تنبیه دوباره‌ای در انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود

مجامع بین المللی تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان را محکوم کنند

رژیم صهیونیستی حامی گروهک‌های تروریستی در منطقه است

عملیات تروریستی تفتان با پشتیبانی رژیم صهیونیستی انجام شد

جیش‌الظلم با اسرائیل هماهنگ است

توان بالای پدافندی کشور اجازه نداد رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست یابد

ایرانیان در دفاع از میهن ایستاده‌اند و می‌ایستند

باید درس‌های تازه‌ای به صهیونیست‌ها داده شود

پشت گروهک های تروریستی دلارهای آمریکا و انگشتان رژیم صهیونیستی است

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080705219
  • خبرنگار : 71381

برچسب‌ها