در اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ اعلام شد

اضافه‌شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت منطقه بین‌المللی نوآوری/رقابت ۱۶۱۴ نفر در ۶ لیگ المپیک فناوری

رئیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران از اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر صفاری نیاز امروز در آیین اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ که به مدت یک هفته در محل منطقه بین‌المللی نوآوری ایران برگزار شد، گفت: در ۲۰ سال قبل که فعالیت این پارک آغاز شد، هرگز تصور نمی‌کردیم که بتوانیم این شور و نشاط را در کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اکنون این پارک فناوری از نظر مساحت به ۱۵۰ هکتار رسیده است و امسال به این میزان وسعت ۲۰۰ هکتار دیگر اضافه می‌شود، ضمن آنکه این پارک قرار است در تراز بین‌المللی قرار گیرد؛ از این رو نام این پارک به «منطقه نوآوری بین‌المللی ایران» تغییر نام داده است.

در این مراسم همچنین سجاد عباسی فشمی، دبیر برگزاری رویداد المپیک فناوری ۲۰۲۴ رقابت‌های امروز جهانی را رقابت بر سر جذب استعدادها دانست و افزود: بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده تا سال ۲۰۲۳۰ تعداد ۸۵ میلیون شغل وجود خواهد داشت که متخصصی برای آنها نیست و در کنار آن بسیاری از مشاغل از بین می‌روند.

وی با اشاره به رقابت کشورهای منطقه برای جذب نخبگان، ادامه داد: در این راستا در بسیاری از کشورها پلتفرم‌هایی ایجاد شده تا بستری برای جمع شدن نخبگان حوزه‌های مختلف فراهم شود.

دبیر برگزاری رویداد المپیک فناوری ۲۰۲۴ این المپیک را بستری برای شناسایی استعدادها توصیف کرد و ادامه داد: این رویداد در قالب ۶ رشته ربات‌های جنگجو، رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، پهپاد و امنیت سایبری برگزار شد.‌ هر کدام از این لیگ‌ها دارای زیر لیگ‌هایی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۶۳۲۰ نفر ثبت نام کردند و در نهایت ۱۶۱۴ نفر به مرحله فینال راه یافتند.

به گفته وی در لیگ ربات‌های جنگجو ۵۰ تیم، در لیگ امنیت سایبری ۸۱۰ نفر، در لیگ پهپاد ۱۳۶ نفر و در لیگ رباتیک ۶۲۷ نفر حضور داشتند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080705171
  • خبرنگار : 30057