رئیس شبکه دامپزشکی مطرح کرد

وضعیت نابسامان کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهر کاشمر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از وضعیت نابسامان کشتار غیرمجاز در حاشیه شهر و مخاطرات بهداشتی خبر داد.

دکتر سعید خانزاده، در حاشیه بازدید معاون سیاسی اجتماعی فرماندار از کشتارگاه در گفت و گو با ایسنا مزایای کشتار دام در کشتارگاه را ضمن ذبح شرعی و حلال زیر نظر ناظر ذبح شرعی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست که اکثراً از طریق تماس با دام بیمار و یا فرآورده‌های خام دامی آلوده از جمله گوشت و آلایشات خوراکی و غیرخوراکی، قابل انتقال به انسان است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر افزود: انجام بازرسی پیش و پس از ذبح بر روی لاشه انجام شده و لاشه برای مراحل سالم‌سازی وارد پیش سرد شده و خروج لاشه دارای مهر و لیبل مشخصات بعد از ۲۴ ساعت از کشتارگاه با خودروی مجاز دارای سردخانه انجام می‌شود.

خانزاده با اشاره به وضعیت نابسامان کشتار غیرمجاز در حاشیه شهر و مخاطرات بهداشتی و مقایسه آن با گوشت‌های تولیدی و استحصال شده در کشتارگاه‌های دام، گفت: می‌توان در خصوص انتخاب نوع گوشت مصرفی و توجه به سلامت خانواده قضاوت کرد.

رئیس دامپزشکی کاشمر آمادگی این شبکه را برای پذیرش و بازرسی بهداشتی کشتار روستاهای حاشیه شهر اعلام کرد.

سید مهدی عصمتی فر معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشمر در این بازدید گفت: کشتار غیرمجاز روستاهای حاشیه شهر با هدایت به کشتارگاه دام ساماندهی می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجهیز امکانات و افزایش ظرفیت کشتارگاه دام شهرداری کاشمر زمینه برای هدایت کشتار روستاهای همجوار شهرستان فراهم شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080705159
  • خبرنگار : 30147