مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس خبر داد:

مطالعات خط سوم آبرسانی به شیراز در دست انجام است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از انجام مطالعات خط سوم آبرسانی به شیراز از سد تنگ سرخ بشار خبر داد.

جلسه هماهنگی صنعت آب استان فارس با حضور مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز و شرکت آب و فاضلاب استان فارس به همراه معاونین و مدیران به منظور هماهنگی تامین و توزیع آب شرب نقاط جمعیتی استان امروز، ۷ آبان در محل سالن کنفرانس شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در این نشست نسبت به اهمیت تامین و توزیع آب شرب و بهداشت نقاط جمعیتی به خصوص مناطقی از استان که تأمین آب آن‌ها بر آبخوان‌های زیرزمینی استوار است از جمله شهرستان خرامه تاکید کرد.

سیاوش بدری ادامه داد: همان‌گونه که تاکنون با تلاش و کوشش همکاران هر ۳ دستگاه گذر از پیک تابستان با نمره قابل قبولی انجام شده است، از این به بعد نیز سعی بر این خواهد بود این مهم استمرار یابد.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب مردم از اولویت‌های مهم این شرکت است و به این منظور جلسات منظمی با شرکت‌های توزیع آب و فاضلاب شیراز و فارس برگزار و نسبت به رفع و رجوع نقاط ضعف همفکری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: به لطف خدای متعال خط دوم تامین آب شرب کلانشهر شیراز سال گذشته همزمان با سفر دوم دولت به فارس به بهره‌برداری رسید و مطالعات خط سوم به منظور انتقال آب شرب از سد تنگ سرخ بشار در دست انجام و در اولین فرصت عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

بهمن بهروزی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز در این جلسه گفت: پس از بهره‌برداری از خط دوم تامین آب شرب شیراز توسط شرکت آب منطقه‌ای، تعداد قابل توجهی از چاه‌ها به منظور کند کردن نرخ فرونشست دشت شیراز از مدار بهره‌برداری خارج شد.

در این جلسه همچنین علی شبانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس طی سخنانی از اهمیت آب شرب در استان سخن گفت و افزود: به خصوص در توزیع آب در شهرها و مناطقی که بارندگی کمتری نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند از جمله داراب و زرین‌دشت نهایت تلاش خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705154
  • خبرنگار :