استاندار فارس:

وفاق ملی ضرورت غیرقابل انکار جامعه امروز است

استاندار فارس با اشاره به گفتمان وفاق ملی دولت چهاردهم، این گفتمان را یک ضرورت غیرقابل انکار برای جامعه امروز توصیف کرد.

حسینعلی امیری در دیدار با اعضای ستاد ثمر مسعود پزشکیان در استان فارس بر ضرورت بهره‌گیری از تجارب دیگران تاکید کرد و با توجه قرار دادن گفتمان وفاق ملی در دولت چهاردهم، گفت: گفتمان، موضوع ثابتی است که نیاز آن در جامعه نمایان می‌شود، پس امروز وفاق یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است.

وی افزود: در دولت وفاق ملی حرف همه افراد حتی رقیب‌های انتخاباتی و افرادی که در پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند هم شنیده می‌شود.

امیری گفت: انتخابات در کشور ما نعمت بزرگی است و از آن به عنوان تنفس می‌توان نام برد چرا که اگر انتخابات وجود نداشت انرژی نهفته در جامعه به شکل دیگری بروز می کرد.

وی برگزاری انتخابات را تنفسی دوباره در بطن جامعه دانست و حیات و تلاش و تکاپو برای توسعه کشور را از عواید آن ذکر کرد و گفت: امیدواریم امید ایجاد شده در جامعه شکوفاتر شود و شاهد همبستگی و توسعه بیشتر استان باشیم.

امیری با تصریح اینکه به مردم فارس بدهکار است، اظهار کرد: خدمت به مردم استان فارس برای من افتخار است و به سبب این توفیق خدا را شکر می‌کنم.

وی با بیان تاریخ فارس، برخی مشکلات استان را برشمرد و با ابراز تاسف، اظهار کرد: طبق آمارها سرانه شهری همچون شیراز در بسیاری از شاخص‌ها پایین است و در زیر واژه برخوردار، مشکلات اساسی وجود دارد اما بنده ناامید نیستم و به یاری خدا و با تمام توان به میدان آمده‌ام تا موانع توسعه را تا استفاده از ظرفیت‌های همه، برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس از مردم به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای یاد کرد و گفت: امید مهمترین نیروی محرکه‌ای است که اکنون در کشور تولید شده است که با استفاده از ظرفیت‌های متعدد استان و راه‌کارهای قانونی می‌توان در زمینه کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرمایه‌گذاری به صورت صحیح ریل گذاری کرد.

امیری بر توجه به حقوق مردم تاکید کرد وگفت: در ارتباط با تضییع حقوق مردم هیچ گذشتی نخواهم داشت و باید یکایک مردم فارس احساس ارزشمندی داشته باشند.

وی منابع را محدود دانست و بر ضرورت اولویت‌بندی امور تاکید کرد و گفت: ما صادقانه با مردم سخن می‌گوییم؛ در این مدت از هر فرصتی که پیش آمده است برای بیان مدل مدیریتی استان استفاده و چشم انداز فارس را ترسیم کرده‌ام.

استاندار فارس، توسعه همه جانبه را در گرو نهادینه شدن حاکمیت قانون عنوان کرد و افزود: با حاکمیت قانون می‌توانیم فارس را به جایگاه اصلی خود برسانیم پس باید به گستره مناسبات زندگی اجتماعی، حاکمیت قانون نهادینه شود.

امیری بر ضرورت حاکم کردن انسان‌های با فضیلت در راس امور تأکید کرد و گفت: در مدیریت باید رصد و پایش وجود داشته باشد تا ضمن دیدن چالش‌های پیش رو، برای رفع آنان تدابیر عالمانه و همراه با کار کارشناسی اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی سرعت شتاب تحولات را سریع دانست و تعلل در تغییر معادلات را آسیب زا عنوان کرد و افزود: برای توسعه استان و کمک به بنده هر عزیزی که مطلب اجرایی و عملیاتی دارد ارائه کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705114
  • خبرنگار :