مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

صادرات بالغ بر یک میلیون تنی کالا از مرز آستارا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از صادر شدن بالغ بر یک میلیون تن کالا از مرز آستارا در نیمه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: شاهد واردات ۱۶۶ هزار تنی از مرز آستارا نیز هستیم.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر راه دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر از راه های استان روستایی است که از زیرساخت های مهم و شریانی محسوب می شود.

وی نگهداری از راه ها و ابنیه فنی راه را جزو ماموریت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دانست و افزود: دو پایانه حمل و نقل بار در شهرهای رشت و انزلی و یک پایانه مرزی در آستارا داریم که قطب های حمل و نقل استان در حوزه کالا محسوب می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به نقش پایانه مرزی آستارا در صادرات، واردات و ترانزیت، گفت: ترانزیت کالا یکی از اصول سازمان راهداری بوده و لذا در آستارا با خرید اراضی پیرامون پایانه مرزی، به دنبال توسعه صادرات و واردات و ترانزیت در کنار حمل و نقل ریلی با جمهوری آذربایجان هستیم.

مرادی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر پنج میلیون تن کالا از استان به سایر نقاط کشور حمل شده است، تاکید کرد: در همین مدت، شاهد جابجایی دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان هستیمم.

وی از صادر شدن بالغ بر یک میلیون تن کالا از مرز آستارا خبر داد و تصریح کرد: شاهد واردات ۱۶۶ هزار تنی از مرز آستارا هستیم؛ همچنین بالغ بر ۴۲۰ هزار تن ترانزیت ورودی و بالغ بر ۲۴۷ هزار تن ترانزیت خروجی کالا از مرزهای استان انجام شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080705091
  • خبرنگار : 50040