نیشابور رتبه ۸ تولید زعفران در خراسان رضوی

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: نیشابور با تولید ۵ درصد زعفران خراسان رضوی، رتبه ۸ استان را در تولید این محصول دارد.

علی مبارکی در حاشیه بازدید از مزارع زعفران در گفت و گو با ایسنا از آغاز برداشت زعفران در شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۲.۳ تُن محصول زعفران خشک از کشتزارهای این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵۲۰ هکتار زیر کشت گیاه ارزشمند زعفران قرار دارد، خاطرنشان کرد: این گیاه خاص و با ارزش در مناطق مرکزی، میان جلگه کشت می‌شود و برای ۷۰۰۰ نفر روز اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور همچنین میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش را بالغ‌بر ۹۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری، با توجه به شرایط اقلیمی خاص پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار ۳ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

وی سهم شهرستان از تولید امسال زعفران خشک را حدود ۱۲.۳ تن اعلام کرد و افزود: برداشت امسال زعفران از اوایل آبان آغاز شده و تا نیمه اول آذر ادامه دارد.

مبارکی از زعفران کارانی که تولید بالایی دارند خواست محصول خود را به یک باره وارد بازار نکنند تا تغییرات قیمتی باعث ضرر و زیان احتمالی آنان نشود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080705086
  • خبرنگار : 30147