سنجش سلامت نوآموزان در ۱۱ مرکز سمنان/ سنجش اتباع بعدا انجام می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از آغاز فرآیند سنجش سلامت نوآموزان استان سمنان خبر داد.

اشرف‌السادات داودالموسوی امروز (۷ آبان) از آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکستان استان برای سال‌ تحصیلی آینده با نوبت‌گیری از سوی خانواده‌ها خبر داد و اظهار کرد: شرط اصلی برای ثبت‌ نام و ورود به پایه اول ابتدایی، شرکت در این برنامه است.

وی افزود: ۱۱ مرکز جامع رشدی‌ - تربیتی در شهرهای مختلف استان، برنامه سنجش نوآموزان را اجرا و سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی آن‌ها را ارزیابی می‌کنند.

داودالموسوی ادامه داد: این برنامه پوشش برنامه ملی سنجش به نوآموزان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۷ و نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم‌چنین دانش‌آموزان متولد فروردین ۱۳۹۴ که تاکنون به هر دلیلی مورد سنجش قرار نگرفتند، اختصاص دارد. خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع «سیرت» به نشانی sirat۲.csdeo.ir اقدام به نوبت‌گیری برای فرزندان خود کنند.

وی بر ضرورت تکمیل و ثبت تمامی اطلاعات خواسته‌شده تاکید و به حضور اتباع در شهرهای مختلف استان اشاره و تصریح کرد: این برنامه در حال حاضر برای نوآموزان ایرانی انجام می‌شود و زمان نوبت‌گیری و سنجش نوآموزان اتباع و فاقد هویت متعاقباً اعلام خواهد ‌شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یادآوری کرد: این سنجش ها برای آن دسته از کودکانی که در مهرماه سال ۱۴۰۴ باید وارد کلاس اول شوند، الزامی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080705063
  • خبرنگار :