فرماندار عنوان کرد 

گردشگری صنعت کم‌آب‌بر/ برگزاری جشنواره زعفران در رفسنجان

فرماندار شهرستان رفسنجان با بیان اینکه گردشگری صنعتی کم‌آب‌بر و سودده است، گفت: جشنواره زعفران راویز در جمعه هفته جاری در رفسنجان برگزار می‌شود.

حسین رضایی امروز هفتم آبان‌ماه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در رفسنجان، اظهار کرد: گردشگری صنعتی است که وابسته به آب نیست و با توجه به این‌که رفسنجان با کمبود منابع آب مواجه است بنابراین با وجود آثار گردشگری و نیز هنرمندانی که تولیدات فاخر در حوزه صنایع دستی دارند، می‌توان این حوزه را در راستای درآمدزایی تقویت کرد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌ها برپایی جشنواره‌ها از ظرفیت‌های تولیدی حوزه گردشگری و صنایع دستی است که به طور مثال در شریف آباد کشکوئیه رفسنجان صنایع دستی شامل قالی و گلیم تاس وجود دارد و در نمایشگاه ملی و سراسری صنایع دستی یک غرفه به این منطقه اختصاص یافته است.

فرماندار رفسنجان افزود: باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و بحث اشتغال و شکوفایی اقتصاد را به سمت گردشگری و صنایع دستی بکشانیم و همه نگاه‌ها به پسته و مس نباشد.

وی گفت: ما در سال قبل جشنواره‌های مختلف زعفران، پسته، انار و ... برگزار کردیم و امسال نیز برای پیشبرد اهداف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، جشنواره‌های پسته و انار برگزار شد و در روز جمعه ۱۱ آبان ماه جاری جشنواره زعفران در راویز رفسنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080705050
  • خبرنگار : 50188