دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی/ وصول مالیات در پرونده‌های مهم با دقت دنبال شود

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با ارائه آماری از وضعیت مالیات ستانی در سال ۱۴۰۲، از بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی در کشور خبر داد.

سید محسن خوانساریان امروز، ۷ آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه بهره‌برداری از داده‌های متقن باید همراه با تشخیص حرفه‌ای باشد، گفت: اگر تشخیص چارچوب‌دار و مبتنی بر ساختار مشخص شده باشد، شاهد  فرآیند مالیات ستانی و دادرسی‌های بهتر و عادلانه‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به روند شتابان سازمان امور مالیاتی در مسیر تحقق اهداف و رسالت‌های تعریف شده برای آن اظهار کرد: امروز با استفاده حداکثری از اطلاعات و داده‌های متقن مالیاتی در امر تشخیص، اصلاحیه قانون مالیات‌ها و مواد ۱۶۹ و مکرر، سازمان اقناع کافی را به دست آورده و زمان آن رسیده است که از این اقناع اطلاعاتی در امر مالیات ستانی استفاده شود.

خوانساریان، اجرای بهینه تبصره ماده ۱۰۰ ، قطعی سازی در حوزه مالیات ارزش افزوده، اجرای ماده ۹۷ ، تشخیص سیستمی و بهره‌برداری بیشتر از داده‌ها و اطلاعات را رویکردهای اصلی سازمان امور مالیاتی برشمرد و افزود: امروز سازمان در مسیر تکاملی خود قرار داشته و طبیعی است که با نقطه مطلوب فاصله داشته باشد.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با همراهی و همدلی تمام ارکان سازمان  و انجام وظایف به صورت جدی‌تر می‌توان سازمان را به سرانجام خوب رساند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری مطلوب از داده‌ها و اطلاعات، به مرور شاهد بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی هستیم تا جایی که در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲، شاهد رشد ۷۸ درصدی ابراز مالیاتی اشخاص حقیقی، رشد ۸۳ درصدی تبصره ماده ۱۰۰ و رشد ۹۰ درصدی اشخاص حقوقی بودیم که این امر نوید دهنده آینده درخشان برای سازمان است.

خوانساریان از اهمیت بالای هماهنگی بین ادارات کل امور مالیاتی با مدیریت‌های دادرسی سخن گفت و افزود: اجرای قرارها باید در وقت قانونی خودش انجام شود، ارسال و عودت پرونده‌ها و تشکیل هیئت‌ها با وقفه روبه‌رو نشود.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: وصول مالیات به ویژه در پرونده‌های مهم باید با دقت و جدیت دنبال شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فردی و منحصر به فرد مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی فارس از وی به عنوان مدیری ارزشی و سالم به معنای واقعی کلمه، کوشا و ساعی یاد کرد و گفت : امیدواریم سازمان امور مالیاتی کشور از این سرمایه با ارزش و تجربیات ذی قیمت در سطوح کلان مدیریتی بهره‌مند شود.

در ادامه، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور از سهم مالیات در بودجه امسال کشور سخن گفت و افزود: در پی سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور، بخش زیادی از تامین درآمد بودجه برعهده سازمان مالیاتی گذاشته و لازم است پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم اهداف سازمانی و درآمدهای مالیاتی را تحقق بخشیم. 

تأمین منابع مالی پایدار از طریق مالیات‌ستانی

حسین فردوسی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر بر علیه کشورمان، از رویکرد دولت در تعریف منابع مالی پایدار در نظام بودجه‌ای سخن گفت و افزود: مالیات ستانی به عنوان یکی از ابزارهای مهم تامین منابع مالی پایدار در دستور کار سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور قرار گرفته است.

وی داده محوری، ارتقا و به‌روزرسانی سامانه‌های مالیاتی، رفع نواقص سیستمی و تکریم و احترام مودیان مالیاتی را از مؤلفه‌های بسیار مهم در تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی دانست و افزود: گام برداشتن در مسیر تکریم کارکنان و پرسنل ادارات مالیاتی نیز امر بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: باید علی‌رغم محدودیت‌ها راهکارهایی پیدا کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در بحث ارتقای جایگاه، شأن و تکریم کارکنان باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از توانایی، ظرفیت و استاندارد بسیار بالای مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی استان فارس سخن گفت و افزود: از سال گذشته به دنبال استفاده از توانایی‌های وی در عرصه‌های مدیریتی کلان سازمان مالیاتی کشور بودیم اما نتوانستیم رضایت ایشان را به دست آوریم.

فردوسی از سرپرست جدید امور مالیاتی استان به عنوان فردی با سابقه و تجربه در عرصه نظام مالیاتی و برنامه و بودجه کشور یاد کرد و گفت: مدیر کل جدید فردی بسیار جدی و جسور است و می‌تواند کمک زیادی به بهبود نظام مالیاتی استان فارس کند.

وی از کارکنان اداره کل مالیاتی فارس خواست با وفاق، همراهی و همدلی با مدیریت جدید، مجموعه مالیاتی فارس را همچنان در اوج حفظ کنند.

سرپرست امور مالیاتی فارس، نگرش سیستمی، توجه ویژه به زنجیره مؤلفه‌های توسعه، پیوست عدالت و فراهم کردن زمینه ایجاد آسایش، آرامش و سلامت در مجموعه مالیاتی استان را از مهم‌ترین رویکردهای مدیریتی خود بر شمرد و گفت: توسعه پایدار و توسعه انسانی  را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.

حمیدرضا منتظری، برخورداری از تقوا، پرهیز از حواشی و شتمرکز بر امورات را شرط تحقق اهداف سازمانی دانست وافزود: هیچ‌گاه به طول دوران مدیریت خود فکر نکرده و با جدیت به دنبال انجام وظایفم خواهم بود.

وی با اشاره به مبانی توسعه در حوزه نظری و فکری، تصریح کرد: دستیابی به توسعه پایدار یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در مباحث مرتبط با توسعه است، لذا با نگرش سیستمی توجه ویژه به کسب درآمد را به جد دنبال خواهم کرد.

منتظری با تأکید بر اینکه  کسب در آمدهای پاک مالیاتی همراه با عدالت اجتماعی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: درآمدهای مالیاتی دارای پیوست عدالت، ناترازی‌های بودجه را نیز از بین خواهد برد.

وی، وظیفه مدیر را ایجاد فضایی آرام و توأم با سلامت دانست و افزود: با صداقت وارد مسئولیت شده و تلاش خواهم کرد آسایش کارکنان وجایگاه والای اداره کل مالیاتی استان را حفظ و آن را ارتقا دهم.

سرپرست امور مالیاتی فارس یادآور شد: مدیران ومجموعه کارکنان مانند تسبیح هستند و برای در کنار هم ماندن دانه‌های تسبیح و گسسته نشدن آن، باید همبستگی و انسجام داشت.

تأمین بیش از ۹۵ درصد مجموع درآمدهای فارس توسط اداره مالیات

مدیر کل اقتصادی و دارایی فارس نیز با بیان اینکه مجموعه مالیاتی استان در سال گذشته موفق  شده ۲۰ درصد بیشتر از در آمد مصوب را محقق کند، گفت: بیش از ۹۵ درصد مجموع درآمدهای فارس توسط این اداره کل تأمین شده است.

ایوب فرامرزی از همکاری و تشریک مساعی بسیار خوب و مطلوب میان این دو اداره کل سخن گفت و افزود: جلسات شورای هماهنگی  دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان به صورت منظم برگزار شده و تلاش می‌شود اهداف کلان اقتصادی تعریف شده را به بهترین نحو دنبال کند.

مدیرکل سابق امور مالیاتی فارس نیز گفت: فارس می‌تواند سرمنشأ تحولات مالیاتی کشور باشد به شرط آن که همکاری و همدلی در انجام امور اجرایی در آن حرف اول را بزند.

حمیدرضا محمد ابراهیمی با اشاره به فراز و نشیب‌های اداره‌کل امور مالیاتی فارس گفت: عده‌ای سعی کردند با ایجاد حاشیه این اداره‌کل را از مسیر تحقق اهداف تعیین شده دور کنند اما با همدلی همکاران مجموعه امور مالیاتی، همه اهداف طبق برنامه‌ریزی محقق شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات حمیدرضا محمدابراهیمی قدردانی و حمیدرضا منتظری به عنوان سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس معارفه شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705029
  • خبرنگار :