معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خبر داد

آغاز برنامه وارنیش فلوراید تراپی در دبستان‌های خوزستان

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از آغاز اجرای برنامه وارنیش فلوراید تراپی در مدرسه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امروز خبر داد.

دکتر مهرداد شریفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای برنامه وارنیش فلوراید تراپی از امروز (۷ آبان‌ماه) در خوزستان اظهار کرد: این طرح برای ۴۰۰ هزار دانش‌آموز شش تا ۱۲ ساله در مقطع ابتدایی در مدرسه‌های ۲۴ شهرستان تحت پوشش دانشگاه‌ علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فلوراید مورد نیاز این برنامه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است، افزود: تعداد دفعات استفاده از وارنیش فلوراید به ریسک پوسیدگی دندان بستگی دارد؛ اگر پوسیدگی زیاد باشد یعنی فرد حداقل یک دندان پوسیده داشته باشد باید هر سه ماه یک بار، فرد دارای ریسک متوسط پوسیدگی هر شش ماه یک بار و در صورت نداشتن پوسیدگی هر سال یک بار وارنیش فلوراید تراپی را انجام دهد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به هزینه بالای درمان مشکلات دهان و دندان و لزوم پیشگیری از مشکلات دندانی، بیان کرد: قبل از وارنیش فلوراید، دندان‌های کودکان باید به خوبی مسواک زده شود، سپس دندان‌های باید با گاز خشک شوند. پس از وارنیش فلوراید حداقل دو تا چهار ساعت باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد. همچنین کودکان تا روز بعد نباید مسواک بزنند و از نخ دندان هم نباید استفاده کنند تا وارنیش زمان کافی برای تماس با دندان داشته باشد.  

شریفی در خصوص موارد منع فلوراید تراپی گفت: افرادی که شیمی‌درمانی و رادیوتراپی انجام می‌دهند باید حتما قبل از فلوراید تراپی، بیماری خود را اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080705027
  • خبرنگار : 50225