معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد

تصویب راه‌اندازی اداره سیاست‌گذاری پژوهشی در هیئت امنای دانشگاه بوعلی سینا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: راه‌اندازی اداره سیاست‌گذاری پژوهشی برای ارائه راهبرد و هدف‌گذاری در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در هیئت امنای دانشگاه بوعلی سینا به تصویب رسید.

آرش قربانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدف‌گذاری پژوهشی دانشگاه بوعلی، ابلاغ رویکرد پژوهانه جدید است، اظهار کرد: آیین‌نامه و شیوه‌نامه پژوهانه جدید نسبت به دوره‌های گذشته تغییرات فراوانی داشته است. برای اجرای آن، علاوه بر تخصیص منابع مالی، باید تمام آیین‌نامه را بازبینی و منابع مالی لازم برای اجرای این برنامه را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت یک مرکز مشاوره در معاونت پژوهشی وزارت علوم به افزایش و ارتقای رتبه دانشگاه‌های کشور منجر خواهد شد، گفت: وجود یک مرکز مشاوره در معاونت پژوهشی وزارت علوم برای تبیین استانداردها و شاخص‌ها به دانشگاه‌ها ضروری به نظر می‌رسد. در مجلات علمی شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد که هر یک از این شاخص‌ها، رتبه‌بندی متفاوتی ارائه می‌دهد؛ آشنایی با وزن‌دهی در این خصوص می‌تواند نقش مهمی در افزایش رتبه دانشگاه داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر برخی مراکز با دریافت مبالغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به ارائه راهکار برای افزایش رتبه دانشگاه‌ها اقدام می‌کنند. اگر ما به طور متمرکز بخشی از حوزه پژوهش را به این امر اختصاص دهیم، قطعاً در این زمینه تأثیرگذار خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در هیئت امنای دانشگاه، راه‌اندازی اداره سیاست‌گذاری در حوزه پژوهشی مصوب شد که یکی از رسالت‌های آن، ارائه راهبرد و هدف‌گذاری برای رتبه‌بندی و رنکینگ دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403080705016
  • خبرنگار : 71974