به گزارش ایسنا، شادی مالکی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در بهبود فرآیندها و هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی پایتخت، گفت: پروانههای فیزیکی علاوه بر اتلاف وقت و ایجاد موانع در ارائه خدمات به شهروندان، هزینههای زیادی به همراه داشت.
وی افزود: این هزینهها شامل چاپ پروانههای تاکسیرانی روی کارتهای PVC، نیروی انسانی لازم و ارسال پروانهها از طریق پست بوده و به همین منظور از ابتدای آبان ماه، پروانههای تاکسیرانی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد و پروانههای قبلی تاکسیرانان همچنان معتبر هستند و رانندگان میتوانند تا پایان دوره اعتبار از آنها استفاده کنند.
مالکی درباره مزایای این طرح افزود: اجرای این طرح مزایای متعددی از جمله، ایجاد بستری لازم به منظور اتصال به درگاه صدور مجوز و دولت الکترونیک با هدف خدماترسانی به تاکسیرانان، صدور پروانههای تاکسیرانی با سرعت و اطمینان بیشتر، کاهش اتلاف وقت تاکسیرانان و افزایش سطح خدماترسانی در سطح شهر را دارد و همچنین میتواند جلوگیری از تبعات ناشی از چاپ فیزیکی پروانهها، مانند مفقودی یا سوءاستفاده احتمالی، کاهش هزینههای سازمانی ناشی از چاپ پروانهها را به همراه داشته باشد.
وی همچنین از اخذ مجوزهای لازم نهادهای ذیربط برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: پس از فراهمسازی زیرساختها، این طرح به اجرا رسیده است. در این طرح، پس از دریافت تأییدیههای لازم، پیامکی حاوی لینک پروانه به تاکسیرانان ارسال میشود که شامل مشخصات کامل راننده، نوع و شماره گواهینامه و سایر اطلاعات مرتبط خواهد بود، این اطلاعات همراه با یک کد QR برای تأیید اصالت پروانه صادر خواهد شد.
بنابر اعلام سایت شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر با نهادهای مرتبط، از جمله بیمه تأمین اجتماعی و پلیس راهور، مکاتبات لازم صورت گرفته است و در حال حاضر رانندگان تاکسی میتوانند از طریق درگاه اتوتاکسی پروانه تاکسی خود را مشاهده کنند؛ همچنین امکان چاپ کارنامه نیز برای رانندگان تاکسی فراهم شده است.
انتهای پیام