مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

برای توسعه فیزیکی حوزه سلامت در کشور راهی جز کمک خیرین نداریم

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در آذربایجان‌شرقی خیرین فعالی داریم، گفت: به نظر من با شرایط موجود کشور برای توسعه فیزیکی حوزه سلامت راهی جز کمک خیرین در کوتاه مدت وجود ندارد و با بودجه‌ی دولتی کار جدی صورت نمی‌گیرد.

علی جعفریان، دوشنبه، هفتم آبان ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با بیان اینکه وظیفه مدیران تسهیل امور و جهت دهی درست برای پرسنل است، گفت: همکاران هیأت علمی، پزشکان، دستیاران، کادر پشتیبانی و ... کار اصلی را در دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهند  و نتیجه‌ای که به مردم می‌رسد محصول تلاش آنهاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشگاه‌های تیپ یک است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و نزدیک به ۶۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۰ هزار دانشجو دارد.

وی افزود: شهر تبریز دارای ۲۶ بیمارستان و ۵۰۰۰ تخت خواب است اما ضریب پرستاری آن، نسبتا کم است که این امر مشکل کشوری ما نیز به شمار می‌رود.

جعفریان با بیان اینکه در شروع دولت، آقای ظفرقندی برای مطالبات پرستاری تلاش زیادی کرده و منابعی نیز از دولت دریافت کرد، ادامه داد: رفع این مشکل یک فکر اساسی می‌خواهد، باتوجه به کسری بودجه که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد امیدوارم رئیس جمهور که مدافع این حوزه هست، راه‌حلی برای آن پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما به عنوان نظام سلامت این است که بتوانیم خدمات سلامت اعم از پیشگیری و درمان را به صورت عادلانه، در دسترس و با کیفیت انجام دهیم به گونه‌ای که هزینه‌ها نیز کمرشکن نباشد.

جعفریان با بیان اینکه کار ما تعطیلی ندارد، افزود: وقتی با کمبود منابع روبه رو می‌شویم کار و خدمت ما تعطیل نمی‌شود، درحالی که اگر چرخ صنعت نچرخد تعطیل می‌شود، ولی ما در هر حالت باید خدمت ارائه‌ دهیم و به دلیل تعهدمان، باید به بهترین کیفیت انجام شود و همه نیز انتظار دارند که پزشک و کادر درمان خوش اخلاق و سرحال باشد.

وی افزود: این موضوع را همه باید بدانند که ما دنبال منابع هستیم تا کارمان را به درستی انجام دهیم نه اینکه به دنبال منافع خودمان باشیم.

وی گفت: به جرات می‌توان ادعا کرد که گروه پزشکی و کادر درمان در همه‌ی عرصه‌ها وظیفه‌ی خودش را نسبت به جامعه انجام داده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر در عرصه پزشکی دچار عقب افتادگی هستیم که این امر به دلیل دو محدودیت بزرگ است، یکی محدودیت منابع که از نظر تکنولوژی و فناوری عقب می‌اندازد و یکی محدودیت ارتباطات است که اگر ارتباطات علمی ما با دنیا به درستی برقرار نشود نمی‌توانیم آن سطح را حفظ کنیم.

در این مراسم از خدمات دکتر بهمن نقی پور، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز قدردانی شده و دکتر احمدرضا جودتی طی حکمی از سوی محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌ عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد.

بر اساس این گزارش؛ دکتر جودتی استاد تمام گروه جراحی قلب و توراکس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فارغ التحصیل دکتری پزشکی عمومی ١٣٦٨ دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فارغ التحصیل جراحی عمومی ١٣٧٢ دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بورد فوق تخصص جراحی قلب و عروق ١٣٨٠ دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز قلب شهید رجایی تهران  بوده و معاونت درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، معاونت درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام  

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080704996
  • خبرنگار : 50536