دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند فروش سوالات کنکور در کرمان

رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با ترفند ارائه سوالات کنکور بیش از ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ عمار قهاری امروز هفتم آبان ماه درباره این پرونده گفت: در پی مراجعه چند شهروند به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنها از طریق فروش سوالات کنکور در فضای مجازی، ماموران پلیس فتا وارد عمل و متوجه شدند فردی با ترفند فروش سوالات کنکور، اقدام به دریافت وجه از متقاضیان کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، پسر جوانی حدوداً ۲۳ ساله شناسایی و دستگیر شد که تاکنون بالغ بر۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از مالباختگان داشته و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی و همچنین شناسایی همدستانش و فراخوان سایر مالباختگان در حال بررسی است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به قرنطینه بودن سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون، ادعای دسترسی به سوالات را ترفند کلاهبرداران برشمرد و گفت: برابر قانون برای تخلفات حوزه کنکور مجازات جزای نقدی، حبس و محرومیت از شرکت در آزمون تعیین شده و در این رابطه از شهروندان نیز می‌خواهیم به هیچ وجه به ادعاهای بی اساسی همچون ارائه سوالات، تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، اعتماد نکنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080704932
  • خبرنگار : 50187