دختران ورزشکار کرمانشاه امسال ۱۴ مدال بین‌المللی گرفتند

به گفته مسئول امور ورزش بانوان استان کرمانشاه، نیمه اول امسال دختران ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات ورزشی برون مرزی ۱۴ مدال رنگارنگ کسب کردند.

نرگس یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به جامعه آماری زنان ورزشکار سازمان یافته استان، اظهارکرد: طبق آخرین آمار هیات پزشکی ورزشی استان، نیمه اول امسال جمعا ۵۸ هزار و ۱۳۳ نفر در استان ورزشکار سازمان یافته داشته‌ایم که حدود ۲۰ درصد آنها یعنی ۲۳ هزار و ۱۴۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: البته قطعا تعداد آمار زنان ورزشکار استان بیش از اینهاست، اما با توجه به اینکه بسیاری از بانوان به ورزش‌های همگانی می‌پردازند، خود را بیمه ورزشی نکرده‌اند. 

مسئول امور ورزش بانوان استان در ادامه به افتخارآفرینی زنان ورزشکار برای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال دختران ورزشکار کرمانشاه موفق به کسب ۱۴ مدال - شش طلا، شش نقره و دو برنز - در مسابقات بین‌المللی ورزشی شده‌اند. 

یوسفی اضافه کرد: طی این مدت ۴۷ ورزشکار و ۱۵ مربی از زنان ورزشکار استان به اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی دعوت شده‌اند. 

وی تصریح کرد: همچنین در مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که نیمه اول سال برگزار شد، شهلا بهروزی راد دختر قایقران کرمانشاهی حضور داشت. 

مسئول امور ورزش بانوان استان در ادامه با بیان اینکه ورزش بانوان در کرمانشاه از تحرک و پویایی خوبی برخوردار است، عنوان کرد: تنها در نیمه اول امسال ۱۰۲ مسابقه قهرمانی استان، ۷۴ مسابقه انتخابی استان، ۵۱ مسابقه لیگ استانی و حدود ۲۷۰ رویداد ورزشی دیگر در رشته‌های مختلف ورزش بانوان برگزار شده است. 

وی یادآورشد: در این مدت میزبانی چهار اردوی تیم ملی زنان در رشته‌های ورزشی را داشته‌ایم و ۴۱ دوره مربیگری و داوری نیز برگزار شده است. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080704900
  • خبرنگار : 50184