نخست وزیر انگلیس:

ناشران باید همزمان با توسعه هوش مصنوعی بر محتوای خود کنترل داشته باشند

کر استارمر نخست وزیر بریتانیا می‌گوید با توجه به تحولی که هوش مصنوعی در اقتصاد و شیوه زندگی ما ایجاد می‌کند، روزنامه‌نگاران و ناشران باید بر کار خود کنترل داشته باشند و به دنبال دریافت هزینه در قبال استفاده شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی از محتوای خود باشند.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس در مقاله‌ای به مناسبت راه‌اندازی کمپین روزنامه‌نگاری انجمن رسانه‌های خبری، حمایت قوی خود را از رسانه‌های خبری در مقابل توسعه هوش مصنوعی اعلام کرده است.

کر استارمر گفت که دولت او همیشه از آزادی‌های مطبوعات و انتشار حقیقت توسط روزنامه‌نگاران دفاع خواهد کرد و هشدار داد که نباید اجازه داد فناوری دیجیتال، آزادی مطبوعات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در در مقاله خود اظهار داشته که بیش از ۹۰۰ پایگاه خبری محلی و ملی در بریتانیا وجود دارد و ما باید مراقب باشیم که قدرت رو به رشد فناوری دیجیتال، به ویژه زمانی که هوش مصنوعی شروع به تغییر و تحول اقتصاد و شیوه زندگی ما کرده است، شروع به از بین بردن آزادی مطبوعات نکند.

به گفته وی، ناشران باید بر کار خود کنترل داشته باشند و به دنبال دریافت هزینه در قبال استفاده هوش مصنوعی از محتوای خود باشند.

استارمر می‌گوید، این نه تنها برای یک چشم انداز رسانه‌ای فعال و با طراوت ضروری است، که در ارائه اطلاعات قابل اعتماد نیز بیش از همیشه حیاتی است. همچنین به اجرای قانون بازارهای دیجیتال و مصرف کنندگان که به ایجاد تعادل مجدد در رابطه بین پلتفرم‌ها و ناشران کمک می‌کند.

به گفته استارمر، برای تداوم مؤلفه حیاتی دموکراسی، دولت باید از طریق اقداماتی مانند دفاع از آزادی مطبوعات، محیطی پایدار را برای مطبوعات آزاد تضمین کند، زیرا روزنامه‌نگاری با طیف فزاینده‌ای از تهدیدها مواجه است و محافظت از قانون حق نشر برای اطمینان از اینکه سازندگان و تولید کنندگان محتوا استفاده از آثار خود را همزمان با توسعه فناوری هوش مصنوعی کنترل می‌کنند، مهم است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080704886
  • خبرنگار : 71589