بازماندگی از تحصیل زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: بازماندگی از تحصیل زمینه‌ساز افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

مجید مرادی امروز (دوشنبه ۷ آبان ماه) در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش ابهر، عنوان کرد: سیاست دولت این است که حتی یک دانش‌آموز نیز از تحصیل بازنماند و این تکلیف قانونی است که باید همه ادارات در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل با آموزش‌ و پرورش همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بازماندگان از تحصیل را در شهرستان به صفر برسانیم.

وی بازماندگی از تحصیل را زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایطی مهیا کنیم تا کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه علم‌آموزی و کسب مهارت بازگردند و در این زمینه تکلیف ما بسیار سنگین است.

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، اظهار کرد: فاکتورهای اجتماعی، عاطفی و رفتاری همگی بر میزان استرس دانش‌آموزان موثر و در وقوع آسیب‌های اجتماعی آنها تاثیر بسزایی دارد و هر چه در توان آموزش‌ و پرورش شهرستان است در زمینه پیشگیری، آموزش و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تلاش خواهد شد تا از گسترش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.

مرادی تاکید کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی لازم است دستگاه‌های دیگر فرهنگی و مشاوران و متولیان این امر نیز درباره آموزش دانش‌آموزان در مدارس آسیب‌پذیر با آموزش‌ و پرورش شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080704867
  • خبرنگار : 50163