در نشست فرمانده انتظامی استان با امام جمعه کرمان چه گذشت؟

فرمانده انتظامی استان به همراه جمعی از معاونان امروز هفتم آبان ماه با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و ضمن تشریح بخشی از عملکرد پلیس در حوزه کشف سرقت‌ها، کالا و سوخت قاچاق و دیگر اقدامات،۷۰ درصد سرقت‌ها را از نوع خرد و کاهش آنها را نیازمند لحاظ اقدامات پیشگیرانه از سوی عموم مردم و ریشه‌یابی و تحلیل مسائل توسط سایر مسئولان برشمرد.

سردار ناصر فرشید با ذکر نام و یاد شهدای اخیر مجموعه انتظامی و ارتش، نسبت به افزایش هجمه دشمنان برای نابودی نسل جوان و نوجوان از طریق تولید و توزیع مواد مخدر و تولیدات صنعتی به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: از ائمه جمعه و جماعات می‌خواهیم به عنوان پدر معنوی جامعه و عضو مهم شورای فرهنگ عمومی با رهنمودهای خود، عموم مردم را نسبت به مولفه‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح عملکرد پلیس در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در طرح امنیت محله‌محور، از کشف بیش از ۶ میلیون لیتر سخت قاچاق در سال جاری، توقیف۸۵۰ خودرو و موتورسنگین به سبب آلودگی صوتی و انهدام چندین باند سرقت، جعل و کلاهبرداری خبر داد و بر مشارکت عموم مردم و اصناف در حوزه ارتقاء انضباط اجتماعی، توجه به مولفه‌های حجاب و عفاف، افزایش آستانه تحمل مردم برای پیشگیری از نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی و مشارکت همگان در نظم و امنیت تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر انتظامی و ارتش در راستای محافظت از جان هموطنان گفت: انصافاً حجم خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف زیاد است اما در واقع همه ما در مقابل محصول این خدمات که آرامش و امنیت جامعه است، مسئولیت داریم.

وی افزود: پلیس در تمام ماموریت‌های خود نیازمند همکاری توده مردم است تا با همکاری اطلاعاتی مردم، ماموریت‌هایش زودتر و بهتر به نتیجه برسد و البته که کاهش روندهای کشف جرم به نفع خود مردم است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر ضرورت ساماندهی بهتر کشفیات سوخت قاچاق بیان کرد: بهتر است بستری فراهم شود که بخشی از این کشفیات در همان مبدأ برای نیازهای موجود مصرف شود چراکه جابه‌جایی سوخت مشکلات و خطرات خودش را دارد.

علیدادی سلیمانی در پایان با تاکید بر اینکه هم از نظر شرعی و هم از نظر انسانی مدیون و سپاسگزار خادمان نظم و امنیت هستیم، گفت: هر چند که پهناوری استان کرمان، کار پلیس را سخت‌تر می‌کند اما هر چه کارها بزرگ‌تر و خدمت بیشتر باشد، قطعاً اجر و پاداش آن نزد خداوند نیز بیشتر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080704859
  • خبرنگار : 50187