آموزش مقابله با مهاجمین زیستی به‌ویژه پشه آئدس

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای مقابله با مهاجمین زیستی به‌ویژه پشه آئدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید علی شریفی معاون پدافند غیرعامل از برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای مقابله با مهاجمین زیستی به‌ویژه پشه آئدس خبر داد و گفت: این دوره آموزشی بر اساس دستورالعمل عملیاتی واپایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجمان زیستی (پشه آئدس) و ابلاغیه کمیته پدافند غیرعامل کشور در خصوص وظایف شهرداری ها با حضور اساتید وزارت بهداشت و درمان برگزار شد.

وی افزود: به دلیل مشاهده بیماری‌های ناشی از پشه آئدس در کشورهای همسایه و تعداد معدودی در استان های کشور برگزاری این دوره آموزشی برای آمادگی شهروندان و کارکنان شهرداری تهران در مقابله با این تهدیدات زیستی ضروری است و از این رو این دوره‌ها به منظور اطلاع‌رسانی و آمادگی خانواده بزرگ شهرداری تهران برگزار شد.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه پشه آئدس یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری‌های خطرناک به انسان است، افزود: شناخت دقیق این پشه، زیستگاه‌ها، خصوصیات و چرخه زندگی آن می‌تواند در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرتبط با آن مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی در مدت سه روز و با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف شهرداری تهران از جمله شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شرکت واحد اتوبوسرانی، پایانه‌های مسافربری و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران برگزار شد.

شریفی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مقابله با مهاجمین زیستی به‌ویژه پشه آئدس افزود: در بخش عمومی ارائه روش‌های بهسازی و پاکسازی محیط خانه و اطراف آن و در بخش تخصصی، آموزش‌هایی در زمینه حفاظت فردی، شناسایی سموم مناسب و نحوه مه‌پاشی با دستگاه‌های مخصوص دراین دوره ارائه شد.

بر اساس گزارش سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بیماری تب داگ به علت درد شدید، اصطلاحا به تب استخوان شکن نیز معروف است که ناشی از گزش پشه‌ای به نام آئدس می‌باشد. ویروس دانگ به واسطه گزش این پشه، به بدن انسان انتقال می‌یابد. تب دانگ به صورت دو فرم ساده و خونریزی دهنده تظاهرمی کند، سرعت انتشار این بیماری بسیار بالابوده و در دنیا حدود ۱۰۰ میلیون نفر در سال گرفتار این بیماری می شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403080704809
  • خبرنگار :