در نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی مطرح شد

از افزایش ظرفیت اعزام راهیان نور دانش‌آموزی تا تشریح برنامه‌های هفته بسیج کرمان

مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان از افزایش اعزام راهیان نور استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال حدود ۶۵۰۰ نفر دانش آموز و عوامل اجرایی توسط ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

عبدالرضا روزخوش صبح امروز هفتم آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: تعداد شهدای دانش‌آموز کشور ۳۶ هزار نفر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی براساس قانون در مدارس در عرصه‌های گوناگون فعالیت می‌کند.

به گفته مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان، برنامه‌های بسیج دانش آموزی براساس سند تحول آموزش و پرورش در عرصه‌های گوناگون برنامه‌ریزی می‌شود.

"بسیج دانش آموزی در کنار آموزش و پرورش به تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی می‌پردازد." این مطلب بخش دیگری از صحبت‌های وی در جمع خبرنگاران بود.

به اعتقاد روزخوش، یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین برنامه‌ها، اردوی راهیان نور است که در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز از استان کرمان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۱۴۶ هزار دانش آموز استان کرمان در راهیان مکتب شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند همچنین کرمان میزبان دانش آموزان سایر استان‌ها بوده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان افزود: در راهیان پیشرفت بیش از ۳۶۰۰ دانش‌آموز استان کرمان شرکت کرده‌اند و نگاه ما در این برنامه تبیینی است.

وی ادامه داد: در سه عرصه در بحث‌های جهادی از جمله کمک‌های مومنانه ورود پیدا کردیم و در راستای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار برگزار شد و قریب ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان کمتر برخوردار با همکاری دانش آموزان، خیرین و بسیج دانش آموزی و همچنین کتب درسی جدید نیز به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شد.

روزخوش اظهار کرد: در طرح هجرت بسیج دانش آموزی در راستای مهیا و شاداب سازی بیش از ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۹۷ مدرسه در شهرستان‌های کم برخوردار با محوریت دانش آموزان اجرا شد گفتنی است این طرح در راستای طرح شهید عجمیان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که پویش همدلی و همبستگی کودکان غزه نیز دنبال شد در ادامه اظهار کرد: در فضای مجازی و رسانه با همکاری دانش‌آموزان به بحث تولید محتوای غنی پرداخته‌ایم و همچنین مرکز تولید محتوای رسانه‌ای تحت عنوان "مشق" نیز راه‌اندازی شده است.

روزخوش افزود:لیگ علمی پایا در سطح کشور در حال برگزاری است و در سال گذشته ۶۶۳ تیم در مرحله شهرستانی داشتیم که اکنون دو تیم استان به مرحله لیگ علمی کشور راه یافته‌اند.

بنا به گفته وی، طرح‌های تربیتی از سال ۱۳۹۶ در کرمان آغاز و بیش از ۴۷۲ مدرسه استان در این طرح‌های فعال هستند.

وی افزود: درس آمادگی دفاعی یک ظرفیت ارزشمندی برای بسیج دانش آموزی است و اردوهای عملی برای دانش آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود و حدود ۱۰۰۰ معلم آمادگی دفاعی در استان داریم.

روزخوش در بخش دیگر سخنانش از برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی سخن به میان آورد و گفت: نسل فهمیده، راه قدس شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی است.

طبق اعلام وی، نهم آبان‌ماه طرح راهیان نور افتتاح و از صبح روز دهم و یازدهم آبان‌ماه اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آغاز خواهد شد و اعزام پسران از آذرماه شروع می‌شود.

وی دیدار با مقام معظم رهبری، اجرای برنامه مدرسه ما در همه شهرستان‌ها، برپایی رویداد ملی روایت نو، برنامه رفیق شهیدم، رویداد ملی دست‌سازه‌های استکبارستیزی، برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب، برنامه یادواره شهدا به عنوان لاله‌های روشن، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری پویش کمک‌های مومنانه، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز حادثه تروریستی در دی‌ماه و ... را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی برشمرد که برخی از این برنامه‌ها تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080704807
  • خبرنگار : 50189