مدیرعامل آتش‌نشانی بهارستان:

جان و مال مردم بهارستان در خطر است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان گفت: در حال حاضر، افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی جدید یکی از احتیاجات بهارستان محسوب می‌شود که به‌علت بدقولی شرکت عمران محقق نشده است. جان و مال مردم در خطر است و این مسئله به عنایت جدی مسئولان مربوطه نیاز دارد.

عباس کارپرداز با نظر به مشکلات آتش‌نشانی بهارستان به خبرنگار ایسنا گفت: تکمیل‌ ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳ بهارستان یکی از مطالبات مردم این شهر است که تحقق آن با موانعی روبه‌رو شده است. ساختمان ایستگاه تا مرحلۀ سفت‌کاری نیز رسیده، اما رها شده است و قابل‌ بهره‌برداری نیست.

وی ادامه داد: متولی این امر شرکت عمران بهارستان است و با خود آنان نیز در میان گذاشته‌ایم. درواقع، شهرداری بهارستان در ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ نیز با ارسال نامه به مدیرعامل وقت شرکت عمران بهارستان به نبود پیشرفت در فرآیند تکمیل و واگذاری ساختمان این ایستگاه اعتراض کرد، اما تاکنون پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان با اشاره به اینکه مقرر بود این ساختمان در یک بازۀ شش‌ماهه ساخته شود، افزود: شرکت عمران در حالی از تکمیل و تحویل ساختمان جدید آتش‌نشانی خودداری می‌کند که بر تابلو آن عبارت «کارفرما: شرکت عمران» ثبت شده است. ما به دفعات مراجعه و مسئله را برای شرکت عمران مطرح کرده‌ایم، اما هم‌اکنون این‌گونه می‌گویند که ساخت آن با شرکت عمران نیست.

کارپرداز با ابراز نگرانی و تأسف یادآور شد: چگونه ممکن است شهری توسعه پیدا کند، زمین‌های آن یکی بعد از دیگری مسکونی شود، اما به نیازهای اساسی آن توجه نشود؟ در حال حاضر، افتتاح آتش‌نشانی جدید یکی از احتیاجات بهارستان محسوب می‌شود که به‌علت بدقولی شرکت عمران محقق نشده است. جان و مال مردم در خطر است و این مسئله به عنایت جدی مسئولان مربوطه نیاز دارد. نه فقط بهارستان، هر جایی که توسعه پیدا می‌کند باید به تأمین دیگر اماکن آن مانند بیمارستان، آتش‌نشانی و مدرسه هم توجه شود.

وی با تأکید دوباره بر این موضوع که اساسی‌ترین نیاز فعلی در آتش‌نشانی بهارستان تأمین ساختمان جدید است، اظهار کرد: ما نیرو و تجهیزات کافی ازجمله خودرو در اختیار داریم. بر اساس درخواست‌ها و پیگیری‌ها از وزارت کشور و استانداری اصفهان، ۳۰ نفر نیروی پیمانی برای خدمت به مردم بهارستان آماده‌اند.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان سپس توضیح داد: اگر حادثه‌ای در فاز ۳ بهارستان رخ دهد، مدت‌زمان زیادی باید صرف شود تا ماشین آتش‌نشانی به آن حدود برسد. در فاز ۳، بخشی از مسکن مهر در شرف احداث و بخشی از آن را نیز واگذار شده است. روستاهای این حدود را نیز باید در نظر داشت. خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد، دارایی و جان مردم در تمامی این مناطق در خطر است. خیابان قلعه‌شور را هم باید اضافه کرد که در محدودۀ آن متأسفانه حوادث جاده‌ای بسیار رخ می‌دهد. درواقع، بُعد مسافت اجازه نمی‌دهد که ما به موقع در محل حادثه حاضر شویم.

کارپرداز سپس با نظر به اهمیت زمان در فرآیند امدادرسانی آتش‌نشانان تصریح کرد: هر ثانیه‌ای که آتش‌نشانی دیر به مقصد مدنظر برسد، ابعاد حادثه بغرنج‌تر می‌شود. بار دیگر تأکید می‌کنم که زندگی و اموال مردم نباید به خاطر چنین مسائلی به خطر بیفتد. از استاندار جهادی اصفهان، تقاضا داریم که به این مسئله ورود کنند و برای حل این مطالبۀ مردم بهارستان اقدام اساسی داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080704780
  • خبرنگار : 50666