معاون جهاد کشاورزی استان:

پیگیر احداث کارخانه سوم قند در غرب کرمانشاه هستیم

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیگیری برای احداث کارخانه سوم قند در غرب استان خبر داد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نیاز استان کرمانشاه به احداث کارخانه سوم قند، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای تولید چغندرقند در استان و جایگاه چهارم کشور در تولید این محصول، نیاز به احداث کارخانه سوم قند در کرمانشاه وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تولیدات سالانه چغندرقند در استان کرمانشاه خیلی بیشتر از ظرفیت فرآوری دو کارخانه قند فعال استان یعنی کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب است، لذا در راستای حمایت از کشاورزان و تقویت صنعت کشاورزی استان احداث کارخانه سوم قند توجیه اقتصادی بالایی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رایزنی مسئولین ارشد استان و نمایندگان مجلس در مورد احداث کارخانه قند سوم در استان با مسئولین سازمان اتکا، گفت: امیدواریم نتیجه این رایزنی‌ها منتج به ساخت کارخانه قند سوم در غرب استان با همکاری سازمان اتکا شود.

وی یادآور شد: مناطق پیشنهادی جهت ایجاد کارخانه قند سوم استان با توجه به وجود زمین و آب و مواد اولیه در مناطق گرمسیری استان و به طور خاص شهرستان سرپلذهاب است، هرچند در صورت درخواست متقاضی و وجود زمین و آب این پروژه در هر جای دیگر استان قابل اجرا خواهد بود.

کریمی مدت ساخت کارخانه قند سوم استان را حدود پنج سال عنوان کرد و افزود: این کارخانه ظرفیت اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر را خواهد داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080704770
  • خبرنگار : 50180